آماده باش همه دستگاه های عضوستادبحران مرکزی برای بارش های 2روزآتی

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده روز شنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در رابطه با بارش باران سیل آسا در استان، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع ضروری است همه دستگاه های خدمات رسان، فرمانداری ها، شهرداری ها و بخشداری ها با شناسایی نقاط حادثه خیز سیل، تمهیدات لازم در راستای مقابله با حوادث مذکور را بیاندیشند.

آماده باش همه دستگاه های عضوستادبحران مرکزی برای بارش های 2روزآتی

استاندار مرکزی اضافه نمود: به همین دلیل دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران استان در دو روز آینده باید در حالت آماده باش قرار گیرند و شهرداری های استان نیز، نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده و کنترل روان آب ها سطحی و لایروبی نهرهای شهری اقدام نمایند.

آقازاده بیان نمود: 300 سد و بند خاکی و آب بند در استان وجود دارد که باید مشخصات تمامی آن ها به صورت کارشناسی تهیه گردد و در صورت لزوم می توان از اعتبارات استانی برای این کار منابع اقتصادی نیز اختصاص داد، چراکه حفاظت از جان مردم اولویت برنامه های ستاد بحران استان است.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: طبق برآورد اجرا شده، میزان آمادگی دستگاه های استان در مواجهه با بارش فراوان و سیل، بالا است و 500 دستگاه ماشین آلات و خودروهای مورد احتیاج برای مقابله با سیل احتاقتصادی آماده است.

وی توضیح داد: نمی توان خسارت های ناشی از سیل را به صفر رساند اما می توان با تدبیر و برنامه ریزی این خسارت ها را تا حد ممکن کاهش و جان شهروندان را نجات داد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2364

به "آماده باش همه دستگاه های عضوستادبحران مرکزی برای بارش های 2روزآتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش همه دستگاه های عضوستادبحران مرکزی برای بارش های 2روزآتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید