آمریکا مدعی وضع تحریم های جدید علیه ایران شد

به گزارش بانیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه تحریم های تکراری خود علیه ایران از تحریم 10 فرد و شرکت ایرانی و خارجی به دلیل نقض تحریم های ایران اطلاع داد.

آمریکا مدعی وضع تحریم های جدید علیه ایران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای گفت نام 4 شخص حقیقی و 6 شرکت ایرانی و خارجی به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزراتخانه به شمار می رود، اضافه شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این بیانیه، نام 2 شرکت ایرانی و 4 شرکت خارجی شامل 2 شرکت مستقر در تایوان و 2 شرکت مستقر در هنگ کنگ به فهرست تحریم های اوفک افزوده شده است.

همچنین در بین اشخاص تحریم شده، نام 2 شهروند ایرانی و 2 شهروند تایوانی دیده می گردد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود دلیل تحریم این افراد و شرکت ها را نقض تحریم های مرتبط با منع اشاعه عنوان نموده است.

این وزارتخانه مدعی شده است که افراد و شرکت های تحریم شده جزو شبکه تأمین کنندگان صنایع مخابراتی ایران از گرو های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

دولت ترامپ در ماه های اخیر برای نشان دادن اینکه سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران همچنان پابرجا و مؤثر است، اقدام به وضع تحریم های تکراری و همچنین تحریم افراد و شرکت های ناشناخته نموده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12958

به "آمریکا مدعی وضع تحریم های جدید علیه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی وضع تحریم های جدید علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید