آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد

به گزارش بانیما، ساری- خبرنگاران- طرح مطالعات نوروزی که به ابتکار آموزش و پرورش استان مازندران برای دانش اموزان کنکوری در ایام نوروز برگزار می گردد، به دلیل استقبال کنکوری ها در سال های گذشته، سال جاری پنج روز زودتر و پیش از شروع سال جدید به اجرا گذاشته می گردد.

آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، طرح مطالعات نوروزی یا اعتکاف علمی، طرحی است که بر اساس آن آموزش و پرورش در ایام تعطیل نوروز با اختصاص مدارس و معلمان تخصصی در شهرستان های مختلف برای دانش آموزان پشت کنکوری این فرصت را ایجاد می نماید که در ایام تعطیلات و پر رفت و آمد عید هم بتوانند از فضای آرام مدرسه برای استمرار مطالعه برخوردار شوند.

همچنین در این طرح که فقط در استان مازندران اجرا می گردد، با دعوت از معلمان تخصصی سعی می گردد به دانش آموزان در برطرف اشکال نیز یاری گردد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح مطالعات نوروی سال های قبل از هفته اول فروردین شروع می شد ولی سال جاری از 29 اسفند ماه شروع می شد و تا سرانجام 15 فروردین 98 ادامه دارد.

اسفندیار نظری علت شروع زودهنگام طرح مطالعات نوروزی را استقبال دانش آموزان در سال های اخیر عنوان نمود و اضافه نمود: این طرح در 32 اداره شهرستانی و منطقه ای آموزش و پرورش استان اجرا می گردد و در هر شهرستان دستکم 2 مدرسه برای این منظور اختصاص می یابد.

وی با بیان این که در صورت استقبال هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد مدارس برای اجرای طرح وجود ندارد، گفت : دانش آموزان بومی و مسافران می توانند از 7 صبح تا 10 شب و در صورت استقبال به صورت شبانه روزی از فضای مدرسه برای مطالعه استفاده نمایند.

معاون آموزش و پرورش مازندران اضافه نمود: البته این طرح فقط مختص دانش آموزان پشت کنکوری و متوسطه دوم نیست و دانش آموزان مقاطع دیگر تحصیلی هم در صورت احتیاج می توانند از این فضا برای ادامه مطالعه بهره مند شوند.

نظری در باره چگونگی اطلاع رسانی پیرامون این طرح هم شرح داد: آدرس و شرایط مدارس به وسیله کتابچه های راهنمای گردشگری استان مازندران که در چادرهای ستاد اسکان نوروزی در ابتدای همه معابر شهری قرار دارند، در اختیار مسافران قرار می گیرد.

بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران، پارسال بیش از 50 درصد از دانش آموزان پشت کنکوری استان به همراه جمعی از دانش آموزان مسافر در طرح مطالعات نوروزی شرکت کردند.

** پژوهش سراهای مازندران به طرح مطالعات نوروزی می پیوندند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین اظهار داشت که سال جاری برای نخستین بار در استان، دانش آموزان بومی و مسافران می توانند از پژوهش سراهای استان در ایام نوروز استفاده نمایند.

نظری هدف از این طرح را گذران اوقات فراغت دانش آموزان با تحقیقات علمی سرگرم نماینده عنوان نمود و گفت: سعی شده در ایام نوروز پژوهش سراها برنامه های متنوع و جذابی برای دانش آموزان ارائه دهند.

وی اضافه نمود: برای دانش آموزانی که برنامه مطالعات علمی دارند، تمامی امکانات پژوهش سرا در اختیارشان گذاشته می گردد.

مازندران 31 پژوهش سرا دارد که برای اجرای طرح نوروزی از هفته دوم نوروز فعال می شوند.

بر اساس آمار رسمی، مازندران در سال تحصیلی جاری بیش از 41 هزار دانش پشت کنکوری دارد. جمعیت دانش آموزی این استان 538 هزار نفر است که حدود 130 هزار نفر آنان در پایه متوسطه دوم در حال تحصیل هستند .

7335/1654

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2023

به "آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید