اخراج قانونگذار زن جنجالی طرفدار ترامپ از 2 کمیته کنگره!

به گزارش بانیما، قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا با 230 رأی موافق و 199 رأی مخالف نماینده جنجالی این مجلس را از دو کمیته اخراج کردند.

اخراج قانونگذار زن جنجالی طرفدار ترامپ از 2 کمیته کنگره!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا عضویت مارجوری تایلور گرین، عضویت قانونگذار جنجالی حامی دونالد ترامپ در دو کمیته بودجه و آموزش را لغو کرد.

قطعنامه ای که خواستار لغو عضویت این قانونگذار جمهوری خواه در کمیته های یادشده بود با 230 رأی موافق و 199 رأی مخالف به تصویب رسید. 11 نماینده جمهوری خواه هم جزو موافقان این طرح بودند.

اظهارات و مواضع جنجالی گرین در روز های گذاشته به تازه ترین آیینه برای نمایش انشقاق در حزب جمهوری خواه تبدیل شده بود.

او که نوامبر گذشته برای اولین بار از حوزه انتخابیه ایالت جورجیا به مجلس نمایندگان راه یافته از سرسخت ترین حامیان ترامپ است.

موضع گرایی های جنجالی گرین هم تفرقه های میان جمهوری خواستار و دموکرات ها را تشدید نموده و هم نقش ترامپ در دو دسته کردن حزب جمهوری خواه را برجسته نموده است.

حمایت از این دیدگاه که روز 11 سپتامبر سال 2001 هواپیما به ساختمان پنتاگون برخورد ننموده یا اینکه تیراندازی های مرگبار در مدارس آمریکا صحنه سازی بوده اند و یا اینکه سقوط هواپیمای جان اف کندی در سال 1999 به دست کلینتون ها رخ داده بعضی از نظرات گرین است که او را در مرکز این جنجال ها قرار داده. او البته، بعضی از این دیدگاه ها را قبل از ورود به کنگره مطرح نموده و از بعضی دیگر تنها حمایت نموده است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی هفته پیش نوشته او قبل از آمدن به کنگره در قالب پست هایی در فیسبوک در سال های 2018 و 2019 از اعدام بعضی از چهره های حزب دموکرات مانند باراک اوباما و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دفاع نموده است.

حمایت از اعدام باراک اوباما و هیلاری کلینتون به دلیل نقش آفرینی در شکل گیری توافق هسته ای برجام از جمله دیگر مواضع جنجالی این نماینده جمهوری خواه است.

وبگاه شبکه خبری ان بی سی نیوز دوشنبه گزارش داده بود گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از تسامح سران حزب جمهوری خواه در برابر مارجوری تایلور گرین خشمگین هستند قطعنامه ای برای عزل این نماینده تازه کار از دو کمیته تخصصی معرفی نموده اند.

اما مواضع گرین فقط با واکنش دموکرات ها روبرو نشده. میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواستار در مجلس سنای آمریکا هم در بیانیه ای کم سابقه روز دوشنبه از مواضع گرین به عنوان دروغ های احمقانه یاد نموده و اینگونه مواضع را برای حزب جمهوری خواه سرطان توصیف نموده.

او در این بیانیه که در اختیار هیل، رسانه نزدیک به کنگره قرار گرفته می گوید: دروغ های احمقانه و توهم های توطئه در حکم سرطان برای حزب جمهوری خواه و کشورمان هستند.

این بیانیه با واکنش سریع گرین روبرو شد و او بلافاصله در حساب کاربری اش در توییتر نوشت: سرطان واقعی برای حزب جمهوری خواه، آن نماینده های ضعیفی هستند که فقط می دانند چطور باخت های شرم آور به بار بیاورند. به همین خاطر است که کشورمان دارد بازنده می گردد.

بیانیه کم سابقه مک کانل در راستای تحلیل هایی است که معتقدند دونالد ترامپ برای همواره حزب جمهوری خواه را تغییر داده و آثار دوران ریاست جمهوری او حتی می تواند به مرگ سیاسی این حزب منجر گردد.

استیو اشمیت، یکی از تحلیلگران سیاسی در آمریکا است که معتقد است همان طور که حزب جمهوری خواه خودش پس از انحلال حزب ویگ به دلیل تفرقه های درون حزبی به دنیا آمد تفرقه های داخلی فعلی در حزب جمهوری خواه هم می تواند انتها به انحلال این حزب منجر گردد.

به همین دلیل، رسانه های آمریکا همین دو روز پیش گزارش دادند دست کم 60 نفر از مقام های دولت جورج دبلیو بوش قصد دارند به دلیل حمایت بعضی از جمهوری خواستار از ترامپ این حزب را ترک نمایند.

یک مقام سابق وزارت خزانه داری بوش گفت: اگر قرار است این حزب، حزب ترامپ باشد بسیاری از ما از آن حمایت نخواهیم کرد. جز در حالتی که سنا ترامپ را محاکمه نموده و خودش را از این سرطان خلاص کند بسیاری از ما به سران جمهوری خواه رأی نخواهیم داد.

هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا زمانی از ترامپ به عنوان یکی از افرادی یاد نموده بود که گاه به گاه در تاریخ سر برمی آورند تا انتها یک عصر و شروع عصری دیگری را اعلام نمایند. تایلور گرین و تفرقه های این روز ها در حزب جمهوری خواه را می توان یکی از نشانه های حضور ترامپ در آمریکا علی رغم کنار رفتنش از قدرت دانست.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14267

به "اخراج قانونگذار زن جنجالی طرفدار ترامپ از 2 کمیته کنگره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج قانونگذار زن جنجالی طرفدار ترامپ از 2 کمیته کنگره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید