ارتباط با صنعت در شاخص های ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شد

به گزارش بانیما، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: موضوع ارتباط با صنعت در شاخص های ارزشیابی تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی به اسم یک امتیاز درنظر گرفته می گردد.

ارتباط با صنعت در شاخص های ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که امروز 15 شهریور به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: قرار است ارزشیابی تحقیقات و فناوری دانشگاه ها به صورت اجماع و یکپارچه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در ارزشیابی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها نگاه فناوری غلبه دارد و موضوع تحقیقات و فناوری و زیرساخت های فناوری در شاخص های تازه آنالیز می گردد. در همین بخش می توان اندازه ارتباط با صنعت را نشان داد. بعلاوه در شاخص های جذب اعتبارات فناوری هم می توان اندازه این ارتباط را آنالیز کرد.

منظم ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی و کارشناسان مربوطه تا آخر شهریور فرصت دارند تا تمام قرارداد های پژوهشی را از هر نوعی که با صنعت و جامعه مرتبط است در سامانه مربوط به ارزشیابی آپلود نمایند تا در ارزشیابی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آنالیز گردد و امتیازات آن برای دانشگاه ها محاسبه شده و به همراه امتیازات تحقیقاتی برای دانشگاه ها درنظر گرفته گردد.

وی گفت: موضوع ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی باید تقویت گردد و برای همه دانشگاه ها این فرصت را قائل شدیم تا ارزیابی ارتباط با صنعت انجام گردد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قرار بود دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه ارتباط با صنعت برنامه عملیاتی تهیه نمایند، گفت: از حدود 70 دانشگاه تعداد 20 دانشگاه برنامه عملیاتی ارائه داده اند و با این تعداد به هدف مدنظر نرسیده ایم و در واقع بعضی از دانشگاه ها فعالیتی در این زمینه نکرده اند.

وی درباره گلایه هایی که از سوی بعضی دانشگاه ها در زمینه عدم موفقت در زمینه ارتباط با صنعت اسم شده بود، گفت: ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه ارتباط با صنعت مشکلاتی دارد که باید با راهکار های کوتاه مدت حل گردد.

منظم اضافه کرد: یکی از راهکار های یکی از دانشگاه ها این بود که برای کارشناسان و یا افراد فعال در زمینه ارتباط با صنعت، از ابتدا در قراردادی که بسته می گردد حق کارشناسی دیده گردد. اما این تنها یک راهکار است و پیشنهاد می گردد کارگروهی در این زمینه تشکیل گردد تا ساختار کارشناسی ارتباط با صنعت برای دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس دستورالعمل تعریف گردد.

وی بحث های انگیزشی و تشویقی را در ارتباط با صنعت و جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط فعلی با فشار مضاعف بیماری کرونا روبرو اند و شرایط ما با وزارت علوم یکسان نیست و مجبوریم از بحث های انگیزشی و حمایتی و امتیازی استفاده کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: در جلسات آینده نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موضوع سامانه ساتع، نحوه ارتباط با صنعت و جامعه از سوی مراکز همکار و معین تکلیف طرح های HSR در دانشگاه های علوم پزشکی آنالیز می شوند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17154

به "ارتباط با صنعت در شاخص های ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط با صنعت در شاخص های ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید