استفاده سنتی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی مازندران پذیرفتنی نیست

به گزارش بانیما، خبرنگاران/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تاکید نمود: استفاده سنتی و متعارف از ظرفیت های یک نهاد علمی همچون جهاد دانشگاهی پذیرفتنی نیست.

استفاده سنتی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی مازندران پذیرفتنی نیست

محمدرضا شافعیان در جلسه اهدای احکام اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی دارای ظرفیت های بسیار مناسبی داست که می توان فعالیت های پژوهشی و علمی را در آن به عنوان پایلوت به مرحله اجرا رساند، اظهار کرد: این ظرفیت ها در جهاد بالقوه است و باید به بالقوه بهینه تبدیل گردد.

وی با بیان اینکه در این نهاد، از خروجی فعالیت هایی که به صورت دانشی و علمی است حمایت می گردد، توضیح داد: استفاده سنتی و متعارف از ظرفیت های یک نهاد علمی همچون جهاد دانشگاهی پذیرفتنی نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسبی در اختیار جهاد دانشگاهی واقع شده است که برای امور تحقیقاتی، پژوهشی و علمی می توان از آن بهره گرفت، توضیح داد: چندین نهاد و سازمان از جمله دانشگاه علوم کشاورزی ساری و اداره کل شیلات مازندران برای این امر اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود و نگاه عالمانه، باید فعالیت اجرا شده در جهاد دانشگاهی مازندران با سایر تحقیقات اجرا شده متمایز باشد، گفت: سازمان ها و نهادهای علمی و آموزشی از ظرفیت های انتشارات و رسانه در اختیار جهاد نیز می توانند نهایت بهره را ببرند.

به گزارش خبرنگاران، مسعود هدایتی فر عضو هیئت مدیره مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه آموزش، تحقیق، تالیف و پشتیبانی از تحقیقات از مهم ترین فعالیت های جهاد دانشگاهی محسوب می گردد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران دارای ظرفیت های فراوانی است که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل گردد.

وی توضیح داد: در حوزه انتشارات، بهترین و معتبرترین کتب دانشگاهی از سوی جهاد دانشگاهی تالیف و ترجمه می گردد و امیدوارم این موضوع در واحد مازندران نیز تداوم یابد.

محمدمهدی عباس زاده یکی دیگر از اعضای این هیئت مدیره نیز با اشاره به اینکه اداره کل شیلات و جهاد دانشگاهی مازندران بر اساس تفاهم نامه منعقدشده با یکدیگر قرابت نزدیکی دارند، گفت: طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران بسیار کارآمد و بر اساس نیازهای روز جامعه است.

وی توضیح داد: تامین نهاده های غذایی در امور آبزی پروری به دلیل گرانی و کمبود در بازار، به یکی از بزرگترین مسائل مردم و سرمایه گذاران تبدیل شده که استفاده از پروژه ریزجلبک ها در تغذیه و باروری استخرها و آب بندان ها موجب کاهش قیمت تمام شده و افزایش رضایت مصرف کننده خواهد شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران تاکید نمود: اگر پروژه ریزجلبک ها را بتوانیم به نتیجه نهایی برسانیم، گام مفیدی در تامین نیازهای غذایی آبزی پروری برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه، از سوی محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و نماینده معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور، احکام مسعود هدایتی فر و محمدمهدی عباس زاده به عنوان اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری واحد جهاد دانشگاهی مازندران اهدا شد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14737

به "استفاده سنتی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی مازندران پذیرفتنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده سنتی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی مازندران پذیرفتنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید