افتتاح استادیوم 30 هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور

به گزارش بانیما، استادیوم فولاد خوزستان روز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح استادیوم 30 هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور

به گزارش و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، استادیوم فولاد خوزستان روز سه شنبه با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش با توجه به علاقه وافر نوجوانان و جوانان استان به ورزش و احتیاج مبرم به فضای ورزشی، ساخت یک استادیوم مدرن منطبق بر قوانین فیفا لازم و ضروری به نظر می رسید. استادیوم فولاد خوزستان که یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های عمرانی شرکت فولاد خوزستان (منطبق بر معیار های بین المللی و مورد تایید AFC) به شمار می رود، عملیات احداث آن از سال 1387 شروع و پس از گذشت قریب به 10 سال، روز سه شنبه 22 آبان افتتاح خواهد شد.

این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی که در شمال شرقی اهواز و در محل اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته، در زمینی به مساحت 22 هکتار و با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد تومان (بدون احتساب پارکینگ اختصاصی و جاده های دسترسی، استخر، زمین های تمرین و سالن تکنیک) بنا شده است.

از تعیینات و امکانات استادیوم فولاد خوزستان می توان به دارا بودن سه زمین چمن طبیعی علاوه بر زمین اصلی استادیوم با ابعاد استاندارد برای تمرین، نور کافی جهت بهره برداری در شب، تدارک نور زمین اصلی به میزان 2400 لوکس نور، سرپوشیده بودن در سطح تماشاگران، استخر سرپوشیده به مساحت 3000 متر مربع جهت یاری به ریکاوری ورزشکاران پس از مسابقه، سالن سرپوشیده به مساحت 3900 مترمربع در مجموعه ورزشی جهت تمرین تکنیک های فوتبالی در هوای گرم خوزستان، سالن اجتماعات به ظرفیت 180 نفر، سالن های رختکن مجزا و مجهز به دوش، سرویس های بهداشتی، جکوزی، سونای خشک و بخار، ویژه تیم های سوم، چهارم، میهمانان و میزبانان، بهداری به مساحت400 مترمربع با امکانات کافی، بخش رادیولوژی با امکانات لازم، صندلی VIP ویژه میهمانان و شخصیت ها با امکانات مناسب، رستوران به مساحت 750 مترمربع، صندلی ویژه خبرنگاران در مهمترین نقطه استادیوم برای تهیه گزارش از مسابقات و... اشاره کرد. البته مهمترین ویژگی این استادیوم که آن را نسبت به سایر استادیوم های کشور متمایز کرده، حذف پیست تارتان (پیست دو) در کنار زمین است که این موضوع باعث می گردد طرفداران با فاصله کمی مسابقات فوتبال را تماشا کنند.

این ویژگی سبب شده مهندسان نورافکن های استادیوم را روی لبه های سقف استادیوم نصب کنند؛ همچنین در ساخت چمن این استادیوم از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده شده و جزو مرغوب ترین چمن های جهان و کیفیتی برابر با بهترین استادیوم های استاندارد جهان را دارد؛ اتاق های متعددی برای داوران، تیم ها و مسئولان تعبیه شده به نحوی که بیش از دو تیم همزمان می توانند از امکانات استادیوم استفاده کنند؛ سکو های استادیوم فولاد هر یک با قوس مخصوص به خود ساخته شده و با کدگذاری در جای تعیین شده، نصب شده اند که این امر در استادیوم های جهان کمتر به چشم می خورد.

همچنین در بیان چشم انداز استادیوم اختصاصی فولاد خوزستان، کوشش در راستای برجسته تر شدن استادیوم در سطح کشور و منطقه، حفظ و توسعه، بهره مندی از دانش فنی، تخصصی و مدیریتی افراد خبره و باتجربه و استفاده از عوامل فنی-اجرایی متخصص، افزایش کمی وکیفی خدمات فرهنگی، ورزشی و ... در نظر گرفته شده است. افق استادیوم در فعالیت های اقتصادی، کوشش در تحقق کسب درآمد های ناشی از برنامه ریزی خرد و کلان، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های ورزشی و فرهنگی، درآمد زایی از اماکن وتأسیسات مربوطه، انجام فعالیت وبهره وری جهت خودکفایی هر چه بیشتر خواهد بود.

طالقانی: برای برگزاری دیدار های دوستانه تیم ملی فوتبال در خوزستان، نامه ای به من نرسیده است

افتتاح فولاد آرنا با میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران

اسلامیان: حاشیه ها پیش از جام جهانی به تیم ملی ضربه زد/

مخالفت فدراسیون فوتبال با برگزاری بازی های تیم ملی در شهرستان ها

انتهای پیغام /

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1063

به "افتتاح استادیوم 30 هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح استادیوم 30 هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید