افتتاح چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی به دست پیشکسوتان و هنرمندان کشور

به گزارش بانیما، معاون صنایع دستی کشور از افتتاح چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی فردا یکشنبه 13 بهمن ساعت 15 با دستان پرتوان پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی در موزه ملی ایران خبر داد.

افتتاح چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی به دست پیشکسوتان و هنرمندان کشور

به گزارش خبرنگاران، پویا محمودیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: جشنواره فجر صنایع دستی مجالی برای تجلی جلوه فرهنگ و هنر این مملکت و بستری است برای به نمایش درآمدن نگاه هنرمندان و مهارت افرادی که ساختن را مشغله خود می دانند.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه جشنواره فجر صنایع دستی که فردا شاهد چهارمین دوره افتتاح آن خواهیم بود، در خانواده فجر کشور جوان ترین رویداد به حساب می آید. شرح داد: این رویداد با هدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع دستی و ایجاد بستری برای مواجهه بی واسطه مخاطبان با آثار صنایع دستی و ارتباط با هنرمندان برگزار می شود.

محمودیان اظهار داشت: هرسال در این جشنواره به یکی از رشته های صنایع دستی به منظور ویژگی ها و قابلیت های هنری به صورت ویژه پرداخته می شود که به این منظور در این دوره، بخش ویژه به سفال اختصاص داده شده است.

او با اظهار اینکه هر هنرمند مجاز به ارسال سه اثر از جدیدترین محصولات هنری خود در جشنواره فجر بوده است، ادامه داد: این آثار باید با شیوه های تولید دستی خلق شده باشند و مهم ترین شاخص های انتخاب آن ها وجود تمایز در این آثار از لحاظ طراحی، کیفیت اجرا، اصالت برند، هویت و کاربرد خلاقانه است.

محمودیان با اشاره به اینکه به پنج هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع دستی و به پنج هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطاء می شود، افزود: پیش بینی می شود، فردا بیش از 250 اثر هنری در نمایشگاه فجر چهارم در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

او در پایان تأکید کرد: از خصوصیات شاخص فجر چهارم صنایع دستی این است که این نمایشگاه با حضور پیشکسوتان و هنرمندان نامی خانواده صنایع دستی و به دست خود آن ها ساعت 15 فردا 13 بهمن در موزه ملی ایران افتتاح می شود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7258

به "افتتاح چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی به دست پیشکسوتان و هنرمندان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی به دست پیشکسوتان و هنرمندان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید