افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی با وجود مخالفت مجلس و وزارت راه، مخارج ریالی، درآمد دلاری ؟

به گزارش بانیما، با وجود مخالفت های گسترده وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی سازمان هواپیمایی کشور داشت، ایرلاین ها نرخ پروازها را افزایش دادند.

افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی با وجود مخالفت مجلس و وزارت راه، مخارج ریالی، درآمد دلاری ؟

ایرلاین ها افزایش قیمت دلار را یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت پروازهای اعلام کردند در حالیکه هزینه های آنها به ریال است. آنها هزینه کارکنانشان را با ریال پرداخت می نماید و دیگر هزینه ها از جمله سوخت را با قیمت ریال محاسبه می نمایند و در صورت احتیاج به تعمیر و خرید هواپیما از دولت وام کم بهره می گیرند. به علاوه در چند روز گذشته شاهد کاهش نرخ دلار بودیم ولی ایرلاین ها به این موضوع توجه نکردند و همچنان بر تصمیم شان مبنی بر افزایش قیمت بلیت های پروازهای داخلی پافشاری کردند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز در این خصوص گفت: بعضی شرکت های هواپیمایی به آژانس ها اعلام کردند که اگر نرخ های جدید را اعمال ننمایند سیستم فروش آنها را قطع می نمایند.

اینکه در شرایط سخت مالی که رئیس جمهور از آن به عنوان جنگ مالی یاد کرد، عده ای تنها به فکر سود شخصی باشند و فشار حداکثری به مردم وارد گردد خارج از انصاف است و به نظر میرسد نرخ گذاری پرواز ها لازم به ورود جدی دستگاه های مربوطه دارد .

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12483

به "افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی با وجود مخالفت مجلس و وزارت راه، مخارج ریالی، درآمد دلاری ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی با وجود مخالفت مجلس و وزارت راه، مخارج ریالی، درآمد دلاری ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید