انتقال دائمی 33هزار شیء تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان

به گزارش بانیما، معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی از انتقال دائمی 33هزار شیء تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان اطلاع داد.

انتقال دائمی 33هزار شیء تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مرجان اکبری با اعلام این خبر گفت: این تعداد به نسبت میانگین سال های گذشته 20درصد افزایش داشته است.

او با بیان این که امروز وجود موزه به ویژه موزه های باستان شناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می گردد، اضافه نمود: موزه ها نقش زیادی در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی شهرها دارند.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی با تاکید بر نقش تاثیرگذار موزه ها در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری، گفت: موزه یک مرکز آموزشی است که می تواند در القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی نقش داشته باشد.

او اضافه نمود: اشیایی که به موزه بزرگ خراسان منتقل شده متعلق به دوره های مختلف تاریخی است که برای تکمیل بخش های مختلف این موزه در امسال به این محل انتقال یافته است.

اکبری با اشاره به انتقال این اشیا با هدف تکمیل پروژه فعال سازی موزه بزرگ خراسان توضیح داد: این اشیا به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در موزه بزرگ خراسان به صورت ثابت و دائمی به نمایش گذاشته می گردد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پروژه موزه بزرگ خراسان از سال 1384 شروع و دارای سه بخش است که بخش اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته های باستان شناسی خراسان، بخش دوم موزه نیز شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و بخش سوم شامل تکمیل طبقات موزه است که انتقال اشیای تاریخی برهمین اساس انجام می گردد.

موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت 5هزار متر مربع در 13 طبقه با زیربنای 18هزار مترمربع صحنه ای از تجلی خراسان در حوزه های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6512

به "انتقال دائمی 33هزار شیء تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دائمی 33هزار شیء تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید