انصراف 26 کشور از بدمینتون دهه فجر، آمریکا باز هم می آید!

به گزارش بانیما، اطلاعیه فدراسیون جهانی بدمینتون و حذف امتیاز کسب سهمیه المپیک از مسابقات دهه فجر ایران باعث انصراف تعداد زیادی از کشورها شده است.

انصراف 26 کشور از بدمینتون دهه فجر، آمریکا باز هم می آید!

به گزارش خبرنگاران، مسابقات بدمینتون دهه فجر از پانزدهم بهمن در شیراز برگزار می شود. پیش از این قرار بود امتیاز این مسابقات در رنکینگ کسب سهمیه المپیک تاثیر داشته باشد و 39 کشور از حضور در این رقابتها استقبال کرده بودند و نام بازیکنانشان در لیست اولیه مسابقات بود. اما فدراسیون دنیای در اطلاعیه ای گفت: با وجود اینکه فدراسیون بدمینتون ایران از طرف خود اطمینان داده امنیت برای شرکت کنندگان فراهم خواهد بود اما برخی بازیکنان به دلیل توصیه دولت هایشان مبنی بر اینکه تنها در صورت ضرورت به ایران سفر کنند، از حضور در این مسابقات کناره گیری کرده اند. از این رو امتیاز این مسابقات در رنکینگ المپیک تاثیر ندارد اما در رنکینگ دنیای اعمال می شود.

همین اتفاق باعث انصراف تعداد زیادی از کشورها شده است چون بازیکنان این کشورها به دنبال دریافت امتیاز برای سهمیه المپیک بودند اما دیگر این مسابقات امتیاز رنکینگ المپیک را ندارد بنابراین آنها نیز انصراف دادند.

با این وجود، 13 کشور خارجی چون آمریکا، کانادا، بلژیک، اوکراین ،هند، اتریش، بلغارستان، اسلواکی، پاکستان، افغانستان عراق، برزیل و ایسلند که بازیکن با رنکینگ زیر 100 دنیا هم دارند، به این مسابقات می آیند.

در لیست اولیه مسابقات نام کشورهای مالت، اسپانیا، اندونزی، مالزی، تایلند، افغانستان، عراق، پرتغال، ایتالیا، اسلواکی، آذربایجان، ایسلند، فنلاند، کانادا، سریلانکا، سوئیس، ویتنام، سنگاپور، چک، روسیه، لوکزامبورگ، بلژیک، اوکراین، مجارستان، آمریکا، پاکستان، اتریش، ترکیه ، هند، مولداوی، انگلیس، لهستان، موریس، مکزیک، ولز، بلغارستان، برزیل، میانمار و قبرس وجود داشت.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7309

به "انصراف 26 کشور از بدمینتون دهه فجر، آمریکا باز هم می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف 26 کشور از بدمینتون دهه فجر، آمریکا باز هم می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید