این خودروی داخلی 17 میلیون افت قیمت کرد ، تاثیر مهم اخبار واردات خودروی خارجی روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش بانیما، قیمت خودرو، امروز، یکشنبه، 22 مرداد 1402، پس از ثباتی چند روزه، دوباره در مدار کاهش قرار گرفته و شدت این کاهش ها در بازار خودروهای داخلی به مراتب بیشتر است. تا جایی که در آغاز بازار یکی از محصولات ایران خودرو افت قیمت 17 میلیون تومانی را تجربه کرد.

این خودروی داخلی 17 میلیون افت قیمت کرد ، تاثیر مهم اخبار واردات خودروی خارجی روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، هر روزی که می گذرد، اخبار جدی تری از شروع فرآیند واردات خودرو به گوش می رسد. اتفاقی که گرچه هنوز در حد خبر به جای مانده، اما به نظر می رسد دلیل کافی برای افت قیمت خودرو در بازار باشد.

در این بین به نظر می رسد متقاضیان و عرضه کنندگان از بازگشت موج افزایش قیمت ناامید شده اند و رفته رفته تحرکات آن ها مشاهده می گردد. در بازار خودروهای داخلی به دلیل قیمت پایین تر، معامله بیشتری نیز صورت می گیرد که به این دلیل، مقدار نوسانات این بازار نیز به نسبت خودروهای مونتاژی بیشتر است. قیمت خودرو، امروز، یکشنبه، 22 مرداد 1402، پس از چند روز استراحت و ثبات، دوباره مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

با توجه به قیمت های اعلامی در وب سایت های خودرو، قیمت خودرو امروز روند خود را کاهشی شروع کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی ها، اغلب کاهشی گزارش می گردد.

کوئیک دنده ای S که از هاچ بک های مقرون به صرفه قیمت سایپا به شمار می رود، نسبت به ابتدای هفته با پنج میلیون تومان افت قیمت همراه شد که به این ترتیب با نرخ 347 میلیون تومان معامله می گردد. شاهین G سایپا نیز سدان لوکس این شرکت بوده که نسبت به روز گذشته با شش میلیون تومان کاهش، به قیمت 568 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

پژو 206 تیپ 2 که هاچ بک پرطرفدار ایران خودرو محسوب می گردد، حدود 10 میلیون تومان افت قیمتی را تجربه نموده و به این ترتیب با نرخ 485 میلیون تومان در حال قیمت گذاری است.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ، رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی بود. این سدان پرشتاب ایران خودرو با افت 17 میلیون تومانی، به 735 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به نسبت تولیدی های بازار، از نوسان کمتری برخوردار است.

جک J4 کرمان موتور از مقرون به صرفه ترین سدان های مونتاژی بازار بوده که چندمین روز پیاپی، شرایط باثباتی را در پیش گرفته است. این خودرو امروز نیز با همان نرخ 750 میلیون تومان روزهای گذشته خرید و فروش می گردد.

ام وی ام X22 دنده ای اسپرت لاکچری از دیگر خودروهای مقرون به صرفه قیمت بازار خودروهای مونتاژی، امروز حدود پنج میلیون تومان افت قیمت دارد که همین امر، قیمت این کراس اوور را به 735 میلیون تومان رساند.

فیدلیتی پرایم بهمن موتور که یکی از پرطرفدارترین های بازار خودروهای مونتاژی محسوب می گردد، حدود 20 میلیون تومان کاهش نرخ را تجربه نموده و همین امر، قیمت فیدلیتی را به یک میلیارد و 660 میلیون تومان می رساند.

فونیکس تیگو 7 پرو، از کراس اوورهای تولیدی مدیران خودرو نیز همچون رقیب خود یعنی فیدلیتی، با حدود 20 میلیون تومان افت قیمتی نسبت به ابتدای روز، به نرخ یک میلیارد و 770 میلیون تومان معامله می گردد.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه شاخصه های تأثیرگذار بازار هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته و بعلاوه میل دلار به کاهش بیشتر شده، انتظار یک بازار کاهشی نیز از این هفته بعید نیست. بنابراین قیمت خودرو، احتمالاً بازهم نسبت به امروز با افت نسبی در روزهای آینده همراه باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23043

به "این خودروی داخلی 17 میلیون افت قیمت کرد ، تاثیر مهم اخبار واردات خودروی خارجی روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی" امتیاز دهید

1 کاربر به "این خودروی داخلی 17 میلیون افت قیمت کرد ، تاثیر مهم اخبار واردات خودروی خارجی روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی داخلی 17 میلیون افت قیمت کرد ، تاثیر مهم اخبار واردات خودروی خارجی روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید