بازی های ویدیویی به جایزه ادبی هوگو 2021 اضافه می شوند

به گزارش بانیما، شکی نیست که بازی های ویدیویی از زمان شروع حیاتشان تا به امروز با تغییرات زیادی روبه رو شده اند. مدت نسبتاً زیادی از دورانی که بازی های ویدیویی به عنوان فرم ضعیف و کم اهمیتی در رسانه ها به حساب می آمدند، گذشته است. اکنون چه از نظر سرگرم کنندگی و چه از نظر قصه گویی و تأثیرگذاری خاصشان در جامعه، از سوی افراد و انجمن های مختلف بیش تر ارج داده می شوند. جدیدترین اتفاق مهم، اضافه شدن دسته بندی جدیدی برای بازی های ویدیویی در جایزه هوگو سال 2021 است.

بازی های ویدیویی به جایزه ادبی هوگو 2021 اضافه می شوند

جایزه هوگو که یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین جوایز ادبی برای داستان نویسی آثار علمی تخیلی یا فانتزی است که اعتبار زیادی دارد و زمینه های مختلفی را شامل می گردد. این رویداد برای اولین بار در سال 1953 برگزار گشت و از سال 1955 به بعد هر ساله برگزار می گردد. جوایز این رویداد از رأی اعضای مجمع جهانی داستان های علمی تخیلی یا به اختصار ورلدکان (Worldcon) انتخاب می گردد. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم، قدمت و عمر این جایزه از عمر بازی های ویدیویی و ظهور جدی آن ها نیز بیش تر است. اکنون برای اولین بار در تاریخ این رویداد، بخشی برای بهترین بازی به آن اضافه خواهد شد. این بخش که قرار است در جایزه هوگو 2021 اضافه گردد، احتمالاً بهترین قصه گویی بازی های سال 2020 را در نظر خواهد گرفت.

این اعلامیه توسط اکانت توییتر رسمی DisCon III (برگزارکننده رویداد) اعلام شد. طبق قوانین مشخص شده، هر سال یک بخش ویژه و موقت می تواند به این رویداد اضافه گردد. بخش بازی های ویدیویی هم در حال حاضر به عنوان یک بخش ویژه به جایزه هوگو 2021 اضافه شده و موقتی است. یعنی هنوز بخش دائمی مخصوصی برای بازی های ویدیویی در این رویداد مشخص نشده است و احتمال دارد سال بعد شاهد این بخش نباشیم. البته از آن طرف اعلام شده که انجمن مطالعات جایزه هوگو در حال حاضر، ایجاد و حضور بخشی دائمی با نام بهترین بازی یا بهترین تجربه تعاملی را بررسی می کند و اگر مورد تائید قرار بگیرد، احتمال ایجاد چنین بخشی و دائمی شدن آن در آینده وجود دارد.

در این رشته توییت نوشته شده است:

همان طور که از این رشته توییت مشخص است، یکی از دلایل مهمی که باعث شده بازی های ویدیویی به عنوان بخش ویژه امسال قرار بگیرد، همه گیری ناخواسته و شوم ویروس کرونا بوده که باعث شده بسیاری در خانه های خود وقت بیش تری برای بازی های ویدیویی بگذارند و از قضا امسال بازی های ویدیویی سال بسیار شلوغ و مهمی را سپری کرد.

هرچند دلیل اضافه شدن بخش بازی ها همان طور که گفته شد بیش تر به خاطر اقبال زیاد از این صنعت در سال 2020 بود و در حال حاضر دائمی هم نیست اما شاید بالاخره وقت آن فرا رسیده باشد که جایزه هوگو بازی های ویدیویی را به صورت رسمی به دسته بندی های خود اضافه کند.

در واقع، اولین باری که تلاش جدی برای اضافه شدن دسته بندی بازی های ویدیویی در جایزه هوگو صورت گرفت، به سال 2006 بازمی گردد. متأسفانه در آن موقع اضافه کردن این بخش توسط انجمن رأی چندانی نیاورد و مورد استقبال قرار نگرفت اما اکنون زمانه دیگری فرا رسیده و می بینیم که برای اولین بار این بخش در میان دسته بندی های مراسم قرار گرفته و همان طور که گفته شد، تلاش ها و بررسی های جدی برای اضافه کردن دائمی آن وجود دارد. ازآنجایی که جایزه هوگو یکی از معتبرترین جایزه های ادبی موجود است، اضافه شدن موقت یا دائمی بازی های ویدیویی به آن می تواند به اعتبار قصه گویی بازی ها در میان افراد خارج از این صنعت بیفزاید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13229

به "بازی های ویدیویی به جایزه ادبی هوگو 2021 اضافه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ویدیویی به جایزه ادبی هوگو 2021 اضافه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید