بالن ها برای جنگل آمازون اینترنت می آورند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت لون(Loon) زیرمجموعه آلفابت و تهیه کننده سرویس اینترنت با یاری بالن است. این شرکت تصمیم دارد پوشش اینترنت را برای بخش هایی از جنگل های آمازون در پرو را فراهم کند.

بالن ها برای جنگل آمازون اینترنت می آورند

این پروژه بخشی از همکاری با شرکت IpT(یک تهیه نماینده سرویس موبایل) است که با پشتیبانی شرکت های مخابراتی تلفونیکا، فیس بوک، بانک توسعه اینتر- آمریکن و CAF (یک شرکت اسپانیایی) انجام می گردد.

تحت این پروژه پوشش اینترنتی برای 15 درصد از منطقه لورتو در جنگل های آمازون واقع در پرو فراهم می گردد. در حقیقت با این طرح 200 هزار خانوار از اینترنت بهره می برند. تا به امروز از بالن های شرکت لون برای فراهم کردن اینترنت طی شرایط اضطراری مانند وقوع تندباد ماریا در پورتوریکو(2017 میلادی) استفاده شده است.

البته لون آزمایش محدود بالن های اینترنتی خود در پرو را از سال 2014 میلادی شروع نموده است. همچنین شرکت لون در ماه می دسترسی به اینترنت را برای مناطق زلزله زده در پرو فراهم کرد. اما پروژه پیش رو نخستین کوشش لون برای فراهم کردن دسترسی مداوم اینترنت برای افراد است.

بالن های این شرکت به عنوان برج های موبایل شناور در هوا عمل می نمایند و اینترنت با سرعت 4G فراهم می نمایند. همچنین آنها در ارتفاع 12.1 مایلی زمین قرار می گیرند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6308

به "بالن ها برای جنگل آمازون اینترنت می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالن ها برای جنگل آمازون اینترنت می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید