آنالیز نسل جدید مزدا 3 توسط کلکسیونر ایرانی

به گزارش بانیما، مزدا 3 یکی از خودروهای محبوب ژاپنی است که در کلاس C یا همان مدل های کامپکت قرار می گیرد. اولین نسل از این اتومبیل پرطرفدار در سال 2003 جانشین سدان 323 شد و توانست به واسطه فاکتورهایی مثل لذت رانندگی، عملکرد فنی خوب، طراحی ظاهری پویا و کیفیت مناسب فروش موفقی را تجربه کند.

آنالیز نسل جدید مزدا 3 توسط کلکسیونر ایرانی

نسل اول مزدا 3 پس از مدتی نسبتا کوتاه در سال 2008 بازنشسته شد. پس از معرفی نسل دوم، مزدا نشان داد فلسفه جدیدی را در بحث طراحی دنبال می نماید، فلسفه ای که البته در مزدا 3 عملکردی مثل یک شمشیر دو لبه داشت.

پنج سال بعد نسل سوم مزدا با طراحی پخته تری راهی بازار شد. در مقایسه با نسل دوم، این نسل فاقد آن لبخند معروف در نمای جلو بود و با چهره ای اخمو آمده بود که برای رقبا خط و نشان بیشتری بکشد. برخلاف دو نسل قبلی که در بازار خودروی کشور ما عرضه شدند، نسل سوم نتوانست شانس حضور در ایران را پیدا کند.

در سال 2018 نوبت به رونمایی از نسل چهارم مزدا 3 رسید. این نسل را می توان برداشتی تازه از فلسفه طراحی کودو (Kodo) دانست. به گفته خودروساز ژاپنی، این فلسفه از حرکتی واحد در کل پیکره تشکیل یافته و جلوه ای زیبا و جذاب به خودرو می بخشد. اگر بخواهیم نسل چهارم را با نسل قبلی مقایسه کنیم، باید بگوییم که طراحان مزدا رویه ای تکاملی را در پیش گرفته اند.

مزدا این نسل از مدل محبوب خود را آغازگر یک عصر جدید می داند، زیرا نخستین خودرویی است که از پلتفرم مخصوص Skyactiv و موتور مدرن Skyactiv-X بهره می برد. احتمالا می دانید که تکنولوژی Skyactiv-X مزایای موتورهای بنزینی و دیزلی را با هم ترکیب نموده و به لطف آن راندمان موتورهای درون سوز تا 30 درصد بهبود می یابد.

علی بخردی از پیج اینستاگرامی و کانال یوتیوبی گاراژ بخردی چندی پیش ملاقاتی با نسل چهارم مزدا 3 داشته و با تهیه دو ویدیو گزارشی جامع و کامل از این خودروی دوست داشتنی را تهیه نموده است. اگر دوست دارید بیشتر و بهتر با مزدا 3 جدید آشنا شوید، دعوت می کنیم ویدیوهای ضمیمه شده را مشاهده فرمایید.

منبع : دیجیاتو

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: آی تابناک
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10111

به "آنالیز نسل جدید مزدا 3 توسط کلکسیونر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نسل جدید مزدا 3 توسط کلکسیونر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید