برگزاری دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان

به گزارش بانیما، دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان شامگاه چهارشنبه (دوم مرداد) با حضور جمعی از نویسندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز شروع به کار کرد.

برگزاری دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان

به گزارش خبرنگاران، دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان در حاشیه برگزاری این جایزه ادبی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می گردد.

رضا شجیعی ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، 432 اثر از 46 ناشر استان به این دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد که در اختتامیه از 22 کتاب منتخب، کتاب برتر و کتاب شایسته تقدیر تجلیل می گردد.

او با اشاره به حوزه های مختلف این جایزه ادبی، اعلام نمود: این جایزه به آثار برتر در حوزه های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق می گیرد.

دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان با اشاره به برگزاری سه پنل تخصصی در طول دو روز برگزاری این جایزه ادبی اعلام نمود: سه پنل تخصصی با موضوعات نوشتن به مثابه سرمایه اجتماعی، تاثیر ترجمه بر فراوری ادبی و سیمای زنان در ادبیات معاصر کردی برگزار می گردد و طی آن نویسندگان و افراد صاحب نظر درباره موضوعات به بحث و گفتگو می پردازند.

شجیعی سخنرانی دکتر احمد احمدیان با مدضوع کتابخوانی و کتاب نگاری در کردستان، سخنرانی دکتر محمد رحیمیان با موضوع بروز و ظهور وجود و غیاب آن در رمان کردی و سخنرانی دکتر مسعود بیننده با موضوع سیاست نوشتار را از دیگر بخش های دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان بیان کرد.

او بیشترین کتاب های رسیده را در بخش کودک به تعداد 80 اثر اعلام نمود و اضافه نمود: انتشارات گوتار با 173 اثر بیشترین آثار را به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال نموده است.

مراسم پایانی دومین جشن کتاب سال کردستان روز پنج شنبه 3 مرداد 98 ساعت 17 در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سقز برگزار می گردد و طی آن از صاحبان آثار برتر تقدیر خواهد شد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3860

به "برگزاری دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید