بیمه مسافرتی چیست، چرا بخریم و از کجا بخریم؟

به گزارش بانیما، خسارت گم شدن چمدان خود را برای خرید وسایل ضروری در سفر کاملا دریافت می کنید. این موضوع تنها در شرایطی که بیمه مسافرتی دارید، امکان پذیر است. اگر پرواز شما کنسل شد، بدون هیچ نگرانی پرواز دیگری به شما داده می گردد یا تمام هزینه بلیط شما برگردانده می گردد. این شرایط به خودی خود محقق نمی گردد، مگر بیمه مسافرتی داشته باشید.

بیمه مسافرتی چیست، چرا بخریم و از کجا بخریم؟

هر مسافری برای آغاز سفر خود، برنامه ریزی دقیقی انجام می دهد. قبل از سفر به دنبال بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما می شد. رزرو هتل خود را در هتلی که امکانات مورد نظر شما را دارد، انجام می دهید. چمدان خود را پر از وسایل مورد احتیاج سفر می کنید و به سمت فرودگاه می روید. همه چیز از قبل معین شده است و منتظر سفری بدون هیچ غافلگیری هستید. در صورتی که سفر، پر از غافلگیری های ناگوار است. بیمه مسافرتی شما را از این غافلگیری ها نجات می دهد!

پس از خواندن این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران قادر خواهید بود به سوال بیمه مسافرتی چیست پاسخ دهید. انواع بیمه مسافرتی را نام ببرید. با شرکت های مطرح در زمینه بیمه مسافرتی آشنا می شوید. بهترین شرکت بیمه مسافرتی را می شناسید و البته به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می گردد.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که مسافر را در برابر حوادث و اتفاقات احتمالی در سفر محافظت می نماید. در کل، بیمه مسافرتی بسته به گزینه هایی که تحت پوشش خود دارد، شخص مورد نظر را تحت حمایت خود قرار می دهد. بسیاری از بیمه های درمانی برای مدت زمان سفر تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهند گرفت. بیمه مسافرتی شرایط قابل اطمینانی در سفر برای مسافر فراهم می نماید تا بدون هیچ نگرانی در سفر به او خشو بگذرد.

برای هر نوع سفر کاری، پزشکی، گردشگری یا سفرهایی که به ویزای شینگن احتیاج دارند، بیمه مسافرتی خاصی وجود دارد. شرکت های مختلفی در ایران، خدمات و امکانات بیمه مسافرتی ارائه می دهند. بنابراین انتخاب بیمه مسافرتی تبدیل به کاری سخت می گردد. با این حال اگر به دنبال بهترین بیمه مسافرتی هستید، می توانید امکانات و خدمات بیمه مسافرتی سامان را در لینک آورده شده، بخوانید.

چرا برای هر سفری باید بیمه مسافرتی خرید؟

پس از اینکه پاسخ سوال بیمه مسافرتی چیست را دادیم، به سراغ سوال بعدی می رویم؟ چرا برای سفر خود باید بیمه مسافرتی بخرید؟ برای اینکه به درستی پاسخ این سوال را بدهیم، ابتدا باید پوشش های بیمه مسافرتی را نام ببریم. تا زمانی که از مزایای بیمه مسافرتی آگاه نباشید یا ندانید که به چه کاری در سفر می آید، داشتن آن اهمیت نخواهد داشت. مثل این است که به کودکی کتابی داده گردد اما نحوه خواندن و استفاده از کتاب آموزش داده نگردد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید تور یا رزرو هتل خود، وسواس به خرج می دهید، پوشش های بیمه مسافرتی را از قلم نیاندازید. هنگام خرید، دفترچه راهنمای بیمه مسافرتی را بخوانید. از پوشش هایی که این بیمه برایتان در نظر گرفته است، آگاه شوید. اگر به گزینه و اطمینان بیشتری احتیاج دارید، آن را به شرکت بیمه مورد نظر خود درخواست دهید. در مجموع با تمام امکانات بیمه مسافرتی خریداری شده، آشنا شوید و هیچ موردی را از قلم نیندازید.

دلایل خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی با بیمه درمانی که در ایران برای افراد مختلف در نظر می گیرند، متفاوت است. از آنجایی که شرکت های بیمه درمانی و خدماتی در خارج از ایران اعتبار لازم را ندارند، شرکت های بیمه مسافرتی به وجود آمدند. این شرکت ها، با شرکت های یاری رسان جهانی و معتبر در این زمینه همانند میدایست یا رایزشوتز همکاری می نمایند. حتی شرکت میدایست اپراتور فارسی زبان دارد و می توانید سوال های بیمه خود را در طول سفر بپرسید. بهترین شرکت بیمه ایران با میدایست همکاری دارد. این همکاری به شرکت های بیمه مسافرتی در ایران اجازه می دهد تا به مسافران خدمات برساند.

پرداخت خسارت مربوط به لغو یا تاخیر پروازها

برای پروازهایی با یک یا دو توقف یا پروازهای ترانزیت معطل شدن مسافر امکان پذیر است. گاهی این معطل شدن تا یک روز کامل هم طول می کشد و ممکن است یک شب رزرو هتل شما را از بین ببرد. در چنین سفرهایی، احتمال وارد شدن صدمه به وسایل و چمدان ها یا جا گذاشتن آن ها نیز وجود دارد. حتی اگر هزینه ای گران برای بیمه پرداخته اید اما از آن استفاده ننموده اید، باز خیالتان در سفر آسوده خواهد بود. بسیاری از بیمه های مسافرتی زمان معطلی و خسارت وارد شده به مسافران را پرداخت می نمایند. در این صورت، پس از ورود به شهر مقصد با هزینه پرداختی بیمه می توانید دوباره رزرو هتل خود را انجام دهید.

دلایل عدم پرداخت خسارت از طرف بیمه را در مطلبی با موضوع دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی پیدا خواهید نمود.

تخلیه اضطراری در کشور مقصد

حوادث و بلایای طبیعی در هر کشوری از قبل خبر نمی نماید. مسافرانی که در وضعیت جنگ یا بلایای طبیعی گرفتار شده اند، چه کاری باید انجام دهند؟ حتی اگر بلیط هواپیمای آن ها برای چند روز آینده باشد، باز هم امکانات لازم برای بازگشت فوری را دریافت می نمایند.

جبران خسارت گم شدن چمدان ها

یکی از دلایلی که نگرانی بیشتر مسافران را در سفرهای خارجی برطرف می نماید، بیمه شدن چمدان های شماست. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد! ایرلاینی که چمدان خود را به آن سپرده اید، چمدان شما را گم کند! چدان آسیب دیده، شکسته شده یا خیس و مرطوب به شما تحویل دهد. حتی تاخیر در رسیدن چمدان ها در طول سفر مسئله ای بزرگ است که شما را به دردسر می اندازد. با خرید بیمه مسافرتی اگر هر یک از این اتفاقات برای چمدانتان افتاد، هزینه و خسارت مربوطه را دریافت خواهید کرد. حتی اگر مبلغی پول هم در چمدان باشد و گم شده باشد، آن هزینه هم به شما برگردانده می گردد. بنابراین لیستی دقیق از تمام وسایل سفر درون چمدان با ارزش آن ها داشته باشید و به بیمه ارائه دهید.

پوشش های درمانی در سفر

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین دلایل خرید بیمه مسافرتی، هزینه های درمان است. قطعا هیچ مسافری دوست ندارد دوران سفر را با بیماری بگذراند. اگر به کشورهای آسیای شرقی یا کشوری مانند هند سفر کنید، باید مراقب آب آشامیدنی باشید. حتی توصیه های غذایی برای چنین کشورهایی را جدی بگیرید. با این حال، مسمومیت غذایی ممکن است برای هر شخصی در سفر رخ دهد. در چنین مواقعی، از داشتن بیمه مسافرتی شادمان خواهید شد. همچنین در صورت بروز دیگر مسائل مانند حوادث رانندگی و غیره باز هم خود را بیمه نموده اید.

هنگام خرید تور وارنا یا هر تور دیگری، به مسافران بیمه مسافرتی پایه داده می گردد. حتما برگه بیمه را بخوانید تا برای سوال بیمه مسافرتی چیست، جواب معینی در تور مورد نظر خود، پیدا کنید. معمولا طرح پایه بیمه مسافرتی ارائه شده توسط شرکت های بیمه، خدمات زیر را به مسافران خود ارائه می دهند:

پرداخت انواع هزینه های درمانی شامل هزینه های زیر:

  • تمام هزینه های پزشکی و درمانی در کشور مقصد
  • هزینه های بستری در بیمارستان های کشور مقصد
  • پرداخت هزینه دارو در مقصد یا ارسال هزینه دارو از کشور مبدا به مسافر بیمار
  • پرداخت هزینه های فوری دندان پزشکی
  • بازگرداندن مسافر بیمار به هر دلیلی به کشور مبدا
  • بازگرداندن کودک یا اعضای خانواده همراه مسافر به کشور
  • پرداخت هزینه سفر فامیل درجه یک مسافر دچار حادثه شده به کشور مقصد
  • در صورت فوت شدن مسافر بر اساس حادثه، آوردن جسد متوفی به کشور

پرداخت هزینه های مربوط به مسائل پرواز مانند:

  • پرداخت هزینه تاخیر در پرواز یا کنسل شدن پرواز
  • هزینه گم شدن چمدان و پرداخت هزینه خزید وسایل ضروری شخصی
  • پرداخت هزینه گم شدن مدارک شناسایی سفر و ارسال دوباره آن ها به کشور مقصد
  • و بسیاری دیگر که می توانید آن ها را در مطلب لزوم خرید بیمه مسافرتی به طور مفصل و جامع بخوانید.

بیمه وسایل گران قیمت سفر

اگر وسایل گران قیمت و مهمی مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی یا چنین وسایلی دارید، باید آن ها را جداگانه بیمه کنید. در میان پوشش های بیمه مسافرتی گزینه ای برای این وسایل پیدا خواهید کرد. با این حال، بخش پوشش درمانی این بیمه از دیگر گزینه ها بیشتر مطرح شده است. به طور مثال، اگر داروی روزانه خود را فراموش نموده اید و بیمه مسافرتی دارید، از ویزیت رایگان بهره مند می شوید. برای شما تهیه داروی شما، هزینه خرید آن پرداخت می گردد یا دارو از کشور مبدا خریداری شده و برایتان ارسال می گردد.

دقت داشته باشید که انتخاب طرح اشتباه بیمه های مسافرتی ممکن است هزینه های سفر شما را بیشتر کند. موارد مورد احتیاج خود را به دقت آنالیز کنید. احتیاط را در نظر بگیرید و در نهایت طرح بیمه سفر را انتخاب کنید.

  • نکته: حتما بیمه مسافرتی را قبل از سفر خریداری کنید. بیمه هایی که بعد از اتفاق و سفر خریداری شده اند، هزینه های متضرر شده در سفر را پرداخت نخواهند کرد.

انواع متفاوت بیمه نامه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی شینگن

در مدارک خواسته شده برای دریافت ویزای شینگن، گزینه بیمه مسافرتی را خواهید دید. وجود چنین مدرکی در میان دیگر مدارک شناسایی شما نشان از اهمیت بیمه مسافرتی دارد. برای دریافت ویزای شینگن حتما احتیاج به ارائه مدرک بیمه شده خود دارید. در صورت نبودن بیمه مسافرتی به شما ویزای شینگن تعلق نمی گیرد.

بیمه مسافرتی برای کانادا و کشورهای غیر شینگن

برای سفر به هر یک از کشورهای خارجی مانند کانادا احتیاجمند بیمه مسافرتی هستید. این گزینه باید حتما قبل از سفر و از شرکت های بیمه مسافرتی معتبری مانند خبرنگاران خریداری گردد. در غیر این صورت برای دریافت ویزای کانادا به مشکل خواهید خورد. پیشنهاد می دهیم تا شرایط دریافت ویزای کانادا را در وبلاگ مجله مطالعه کنید. البته به جز شرکت های ایرانی، می توانید از شرکت های کانادایی هم بیمه نوع سفر خود را بخرید. برای خرید آنلاین از شرکت های کانادایی باید نوع سفر خود را معین نموده و آنلاین هزینه دلاری آن را بپردازید. خرید بیمه مسافرتی از شرکت های بیمه گذار ایرانی مشکل ارزی ندارد. شما با ارز ریالی و حتی آنلاین می توانید بیمه سفری مورد نظر خود را بخرید.

  • آیا خرید بیمه مسافرتی انتخابی است؟

خیر. برای سفرهای خارجی حتما احتیاج به داشتن برگه خرید بیمه مسافرتی دارید. برای تورهای ایرانگردی هم، آژانس های گردشگری موظفند که مسافران را بیمه نمایند. بیمه از الزامات سفر است که باید در مدارک سفر خود، آن را داشته باشید.

  • اگر بیمه نخریم، مسئله ای برایم پیش می آید؟

حتی برای کشورهای غیر شینگن هم بیمه بخرید. قرار نیست که بودن بیمه برای شما دردسری ایجاد کند اما نبود بیمه مسافرتی حتما دردسرساز است. از آنجایی که هزینه های درمان در کشورهای خارجی بالاست، در صورت احتیاج، بسیار مضرر خواهید شد. بیمه مسافرتی همانند یک پشتیان سفر برای شما مراقبت می نماید. پس داشتن بیمه مسافرتی را جدی بگیرید!

  • اگر در سفر با مسئله ای روبرو شدیم، چه کنیم؟

شماره دفتر بیمه و پشتیبانی بیمه مسافرتی را همیشه با خود داشته باشید. این شماره در برگه نامه بیمه شما نوشته شده است. اگر مسئله ای پیش آمد، فورا با پشتیبانی بیمه تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید. برای بیمه مسافرتی سامان دو شماره 009614548356 و یا 009889302302 به طور شبانه روزی جوابگو هستند. شماره بیمه خود را به پشتیان بگویید و توضیح حادثه بدهید. هدایت های مورد نظر به شما گفته می گردد و در صورت احتیاج یاری برایتان فرستاده می گردد. حتی هزینه های اورژانس، بیمارستان و دارو هم پرداخت می گردد.

  • اعتبار بیمه مسافرتی چگونه است؟

پس از خرید بیمه مسافرتی، به مدت 6 ماه تا یک سال (بسته به شرکت بیمه نماینده) اعتبار دارد. مسافرانی که سفرشان به زمانی بیش از مدت اعتبار بیمه مسافرتی تاخیر دارد، بایستی بیمه را باطل نمایند. سپس برای تاریخ سفر جدید خود، بیمه مسافرتی با مدت زمان اعتبار دیگری خریداری نمایند.

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله پاسخ بیمه مسافرتی چیست را به راحتی بدهید. با دلایل خرید بیمه مسافرتی برای تمام سفرهایتان چه داخل کشور و چه خارج از کشور آشنا شده باشید. همچنین شرکت هایی که چنین بیمه هایی را ارائه می دهند، بشناسید. امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی از سایت هایی مانند خبرنگاران فراهم است تا در زمان شما صرفه جویی گردد. اگر هنوز سوالی ذهنتان را مشغول نموده است، برای ما در کامنت آن را مطرح کنید تا پاسخ دهیم. همچنین تجربیات مثبت داشتن بیمه مسافرتی در سفرها را برای ما بنویسید و با ما به اشتراک بگذارید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4245

به "بیمه مسافرتی چیست، چرا بخریم و از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه مسافرتی چیست، چرا بخریم و از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید