تئاترشهر میزبان خانواده شهید قشقایی شد

به گزارش بانیما، جلسه نمایشنامه خوانی مانا ترین لحظه قشقایی به کارگردانی احمد جولایی با حضور خانواده شهید حسین قشقایی و جمعی از هنرمندان تئاتر در مجموعه تئاتر شهر برگزار گشت.

تئاترشهر میزبان خانواده شهید قشقایی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری داشنجو به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، آیین یادبود شهید حسین قشقایی با برگزاری جلسه نمایشنامه خوانی ماناترین لحظه قشقایی به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی احمد جولایی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این اجرا محمودهندیانی، کریم اکبری مبارکه، شهاب راحله و تعدادی از دانشجویان هنر های نمایشی به عنوان نقش خوان حضور داشتند.

امان الله رحیمی پژوهشگر و از شاگردان زنده یاد حسین قشقایی پس از خوانش این نمایشنامه متنی را در تجلیل از مقام انسانی و هنری این هنرمند شهید عرصه تئاتر قرائت کرد.

همچنین ندا ثابتی نویسنده نمایشنامه مانا ترین لحظه قشقایی در این برنامه ضمن قدردانی از حضور میترا عرب پور همسر شهید حسین قشقایی در این مراسم گفت: با تمام وجود خداوند را شاکرم که شرایطی را فراهم کرد تا بتوانم این اثر را به نتیجه برسانم. من به همراه سایر دوستانی که امروز در جلسه نمایشنامه خوانی حضور پیدا کرده اند، هشت ماه تلاش کردیم تا این اتفاق بیفتد. گرچه در مقاطعی از کار با مشکلاتی روبرو شدم، اما دلگرمی تعدادی ازهنرمندان از جمله آقای محمود فرهنگ که به من دائم می گفت: کار برای شهید زمین نمی ماند این انگیزه را به من داد تا به کارخودم ادامه و امروز شاهد اجرای این جلسه نمایشنامه خوانی باشم.

این نویسنده و پژوهشگر در ادامه ضمن قدردانی از شهرام کرمی مدیرکل هنر های نمایشی، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر، مهدی افضلی سرپرست موسسه توسعه هنر های معاصر و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و نصرالله قادری نویسنده و کارگردان تئاتر نمایشنامه ماناترین لحظه قشقایی را در حضور مخاطبان این برنامه به میترا عرب پور همسرشهید حسین قشقایی تقدیم کرد.

ندا ثابتی طی سال های اخیر درباره زندگی شهید قشقایی پژوهش هایی داشته و آن را در قالب کتاب داستان های دراماتیک با عنوان در پی عشق دویدن منتشر کرده است.

حسین قشقایی یکی از هنرمندان عرصه تئاتر است که پیش از انقلاب در سال 57 به شهادت رسید. او تحصیلات خود را در دانشگاه هنر گذراند. نمایشنامه نهضت حروفیه از آثار قشقایی است که در زمان حیاتش امکان اجرای آن میسر نشد؛ اما پس از شهادت او داود دانشور این اثر نمایشی را در تئاترشهر روی صحنه برد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6887

به "تئاترشهر میزبان خانواده شهید قشقایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاترشهر میزبان خانواده شهید قشقایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید