تاکید تاکایف بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان

به گزارش بانیما، رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به عدم توسعه صنعت گاز در این کشور از مقامات فعال در حوزه انرژی خواهان تحول کیفی در این زمینه شد.

تاکید تاکایف بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان در نشست مجازی با حضور وزیر انرژی، رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی صندوق رفاه ملی، استانداران و رئیس شرکت استخراج نفت و گاز تنگیز شورایل این کشور موضوع شرایط صنعت گاز و ضرورت تنوع بخشی به آن را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

تاکایف تاکید نمود که مدل سازی موجود توسعه و مدیریت صنعت گاز قزاقستان نتایج مطلوبی را به همراه ندارد و نیازمند تحول کیفی است.

وی ادامه داد: طی 30 سال اخیر اکتشاف و استخراج معادن به صورت عمده به بخش نفت تعلق گرفته و در اکتشاف و توسعه میادین گازی در کشور و در دریای خزر عملا هیچ موفقیتی حاصل نشده است. بنابراین بحث توسعه منابع گاز به وسیله اکتشافات زمین شناسی برای دولت و صندوق رفاه ملی به یک اولویت تبدیل خواهد شد.

تاکایف با بیان این نکته که افزایش جذابیت سرمایه گذاری در این بخش یکی از زمینه های مهم فعالیت خواهد بود، تاکید نمود: سیستم فعلی به گونه ای عمل می نماید که استخراج کنندگان علاقه خاصی به افزایش فراوری گاز و ساخت واحدهای پردازش گاز ندارند. بنابراین ضروری است تا دولت فعالیت های خود جهت جلب سرمایه گذاری روی این بخش را تشدید کند.

وی گفت: در این زمینه شرکت ترانس گاز قزاقستان به اسم یک شرکت ملی فعالیت نموده و تمام امور مربوطه از اکتشافات زمین شناسی گرفته تا فروش محصولات نهایی به آن تعلق می گیرد.

تاکایف به دولت دستور داد که اعطای چنین حقی به این شرکت را در دستور کار خود قرار دهد.

در سال 2020 در قزاقستان 55.2 میلیارد مترمکعب گاز استخراج شده و این کشور میخواهد در امسال میلادی استخراج آن را تا به 55.8 میلیارد متر مکعب افزایش دهد.

.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16499

به "تاکید تاکایف بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تاکایف بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید