جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، بهزاد مریدی ظهر شنبه در نشست خبری نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز این اقدام را در راستای تشکیل شوراهای عالی و انجمن های ادبی و هنری دانست و افزود: در قالب انجمن اهل قلم فارس کارگروه های داستان کوتاه و رمان، شعر و ادب، پژوهش های فرهنگی و ترجمه قرار نیز فعال می شوند.

جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود

وی با بیان اینکه شوراهای عالی موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی همینک در راستای واگذاری وظایف به هنرمندان و فرهنگوران شکل گرفته، گفت: در این باره انجمن های اهل قلم، صنایع دستی و هنرهای سنتی و فیلم و عکس نیز در نهایت در قالب شوراهای عالی قرار می گیرند.

این مقام فرهنگی، ادامه داد: از این پس هنرمندان و فرهنگوران استان این شش انجمن و شورای عالی فراگیر را خواهند شناخت که دیگر انجمن های استانی ذیل این ها به فعالیت خواهند پرداخت.

مریدی، یادآور شد: اختیارات انجمن اهل قلم فارس در حوزه معاونت فرهنگی ارشاد فارس قرار می گیرد.

جشنواره ادبیات کودک سال آینده بین المللی برگزار می شود

معاون فرهنگی ارشاد فارس نیز در این نشست جشنواره ادبیات کودک شیراز را در تکمیل همایش ملی ادبیات کودک که پیش از این نیز برگزار شدعنوان کرد و گفت: از سال گذشته که برخی از نویسندگان حوزه ادبیات کودک طرحی با عنوان جشنواره یادشده را مطرح ساختند با همکاری انجمن انگشت جادویی که به صورت تخصصی ادبیات کودک را دنبال می کند این جریان پی گیری شد تا درنهایت فراخوان این جشنواره 15 دی ماه امسال منتشر شد.

احمدرضا نداف با اشاره به اینکه برنامه ریزی این جشنواره در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صورت گرفت، اضافه کرد: تلاش می کنیم این جشنواره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود چون فارس با حضور نویسندگان و پدیدآورندگان آثار کودک و نوجوان این توانایی را دارد پایگاه فعالیت های این حوزه قرار گیرد.

وی با دارا بودن نیروهایی متخصص در انجمن انگشت جادویی را از مزایای این جشنواره دانست و گفت: تشکیلات دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک شیراز به صورت جدی و نه ظاهری به این انجمن واگذار شد تا زمینه های سپردن امور به انجمن ها نیز فراهم شود.

نداف متذکر شد: نخستین دوره جشنواره ادبیات کودک شیراز روی داستان کودک متمرکز است، اما در دوره های بعد این جشنواره به صورت تخصصی گسترش می یابد.

وی از چاپ مجموعه داستان های این جشنواره در قالب کتاب نیز خبر داد و اضافه کرد: این کتاب که حاوی آثار نهایی جشنواره است از اعتبارات سال 1394 چاپ و منتشر می شود.

نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز، اردیبهشت سال آینده در شیراز برگزار می شود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9374

به "جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید