حزب مردم: دولت پاکستان نباید تحت فشار آمریکا پروژه خرید گاز از ایران را متوقف کند

به گزارش بانیما، رئیس حزب مردم پاکستان با انتقاد از دولت این کشور گفت: زمانی که ما پروژه خرید گاز از ایران را آغاز کردیم هم تحریم ها وجود داشتند.

حزب مردم: دولت پاکستان نباید تحت فشار آمریکا پروژه خرید گاز از ایران را متوقف کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اسلام تایمز، بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم پاکستان گفت: متوقف کردن پروژه انتقال گاز از ایران توسط دولت پاکستان زیر فشارهای آمریکا هیچ توجیهی ندارد.

وی توضیح داد: زمانی که ما پروژه انتقال گاز صلح از ایران به پاکستان را در سال 2008 شروع کردیم هم تحریم ها وجود داشتند ولی ما بیش از همه به پاکستان اهمیت می دادیم و به این دلیل این پروژه را شروع کردیم.

بلاول بوتو گفت: دولت عمران خان نباید تسلیم فشارهای جهانی شده و تصمیمی بگیرد که باعث ضرر و زیان برای مردم پاکستان گردد.

رئیس حزب مردم پاکستان گفت: این تصمیمات اشتباه باعث افزایش فشارهای مالی بر مردم پاکستان می گردد و اعتراض ها را علیه حزب حاکم افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است روز گذشته و پس از اظهار نظرهای ضد و نقیض مسئولین پاکستان رئیس شرکت گاز این کشور گفت: به دلیل وجود تحریم ها نمی توانیم خط انتقال گاز صلح را تکمیل کنیم.

وی گفت: امیدواریم که تنش هایی که پس از این تصمیم میان ایران و پاکستان به وجود می آید با مذاکره حل و فصل گردد و تهران مراجعه به دادگاه های بین المللی را در دستور کار خود قرار ندهد.

این در حالی است که پاکستان احتیاج مبرمی به گاز ایران دارد و دیگر کشورهای منطقه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس توان تامین گاز مصرفی پاکستان را قیمتی که ایران پیشنهاد می نماید ندارند.

.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2902

به "حزب مردم: دولت پاکستان نباید تحت فشار آمریکا پروژه خرید گاز از ایران را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب مردم: دولت پاکستان نباید تحت فشار آمریکا پروژه خرید گاز از ایران را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید