خبرنگاران معاون وزیر ورزش: 699 زن ورزشکار عضو تیم های ملی هستند

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان از فعالیت یک میلیون 400 هزار ورزشکار زن سازمان یافته خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 10 هزار نفر به اردوها دعوت شدند و 699 ورزشکاز زن عضو تیم های ملی هستند.

خبرنگاران معاون وزیر ورزش: 699 زن ورزشکار عضو تیم های ملی هستند

به گزارش خبرنگاران، مهین فرهادی زاد روز یکشنبه و در نخستین روز هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ورزش برای زنان سلامت جامعه را با خود به همراه دارد. در حوزه مدیریت ورزش زنان از سال 92 تا به امروز اتفاق های خوبی از جمله ارتقا ساختاری رخ داده است.

وی در تبین عملکرد حوزه زنان در ورزش گفت: در اساسنامه جدید ارتقا جایگاه زنان در بخش تصمیم گیری بازنگری شد و به عبارتی قدرت تصمیم گیری به زنان در حوزه های استانی و نایب رییسی فدراسیون ها داده شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: ایران به عنوان نمونه در دنیا فضایی ایجاد کرد که زنان می توانند در پست های مختلف ورزشی فعالیت کنند. 120 هزار مربی ورزشی زن داریم که 450 نفر آنها سرمربی و مربی تیم های ملی هستند. 80 زن توانمند در امر قضاوت رویدادهای مختلف ورزشی در عرصه های بین المللی فعالیت می کنند.

وی توضیح داد: برخی ملی پوشان در تیم های خارج از کشور، فعالیت دارند. از ابتدای انقلاب مربیانی را تربیت کردیم که اکنون در 129 رشته ورزشی کشور فعال هستند و مربیان خاص خود را دارند که از سوی فدراسیون های ورزشی گواهینامه تربیت ورزشکار را دارند.

رییس کمیسیون زن و ورزش کمیته المپیک همچنین گفت: امروز باشگاه ها و سالن های ورزشی دولتی و خصوصی داریم تعداد این سالن ها از سال 92 تا به امروز 2.5 برابر شده است و در باشگاه رشد 6.5 برابری داشتیم.

فرهادی زاد افزود: ورزشکاران زن در حوزه قهرمانی و بعبارتی سازمان یافته یک میلیون 400 هزار نفر هستند. ورزشکاران حاضر در اردوهای تیم ملی 10 هزار 85 نفر و ورزشکاران عضو تیم ملی 699 نفر هستند.

وی ادامه داد: ورزشکاران زن ایران با کسب مجوزهای لازم برای حضور در میادین بین المللی به عنوان الگوی زن مسلمان خود را مطرح کردند و ارزش های زن مسلمان را به نمایش گذاشتند.

معاون وزیر ورزش و جوانان می گوید: ورزشکاران می توانند به عنوان الگوی رفتاری تاثیرگذار باشند. در حوزه معاونت ورزش قهرمانی فضا را برای ورزش همگانی فراهم کردیم و در این راستا هشت طرح ملی تعریف و برخی اجرا شده و برخی در حال اجرا است.

فرهادی زاد همچنین خاطر نشان کرد: ظرفیت مدال آوری زنان در 2 دوره بازی های آسیایی 2014 اینچیون و 2018 جاکارتا نشان داد که فدراسیون های ورزشی ظرفیت های لازم در بخش زنان را دارند.

وی درباره فعالیت های آینده در حوزه ورزش زنان توضیح داد: جانشین پروری یکی از موضوعات جدید در این حوزه است که نیروهایی در حال تربیت هستند.

معاون وزیر ورزش همچنین گفت: ادامه طرح ساختار سنجش قامتی در روستاها با رویکرد جدید و با همکاری معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری اجرا می گردد.

فرهادی زاد درباره پاداش اعضا تیم ملی فوتسال زنان هم گفت: با مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت کردم و فدراسیون فوتبال اکنون مشکلاتی در بخش مالی دارد اما با وجود اینکه پاداش فوتسال زنان ارتباطی به وزارت ورزش ندارد اما پیگیر مطالبات به حق آنها هستیم.

وی درباره نقش معاونت ورزش زنان در عزل و نصب نایب رییسان گفت: این معاونت در عزل و نصب نایب رییس به رییس فدراسیون کمک می کند. اگر نایب رییسی کم کاری کند ایراد به خودشان باز می گردد و ما بر عملکرد نایب رییسان زن نظارت داریم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11536

به "خبرنگاران معاون وزیر ورزش: 699 زن ورزشکار عضو تیم های ملی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر ورزش: 699 زن ورزشکار عضو تیم های ملی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید