خبرنگاران نساجی - سایپا؛ رویای برد پس از 13 هفته ناکامی

به گزارش بانیما، ساری - خبرنگاران - تیم فوتبال نساجی مازندران بعدازظهر امروز هجدهمین ملاقات خود در لیگ برتر و آخرین ملاقات خود در سال 1399 را در حالی مقابل نارنجی پوش های لیگ برگزار می نماید که دقیقا یک هفته پیش پیروز شد این تیم را در جام حذفی پس از تساوی در وقت های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی شکست دهد.

خبرنگاران نساجی - سایپا؛ رویای برد پس از 13 هفته ناکامی

به گزارش خبرنگاران، هفته هجدهم رقابت های لیگ بیستم امروز با برگزاری سه مسابقه همزمان در تبریز، تهران و قائمشهر شروع می گردد که طبق برنامه ریزی اجرا شده قرار است از ساعت 16 در استادیوم شهید وطنی قائمشهر، تیم فوتبال نساجی مازندران به مصاف تیم سایپا برود و آخرین بازی سال خود را برگزار کند.

نساجی چی ها که فصل ناپیروزی را تا کنون پشت سر گذاشتند با توجه به برد روحیه بخشی که هفته گذشته مقابل سایپا کسب کردند امیدوارند امروز نیز بتوانند این تیم را شکست دهند و سال 1399 را پس از 13 بازی ناکامی و کسب فقط 3 امتیاز از 39 امتیاز ممکن در این تعداد مسابقه، با یک برد به سرانجام برسانند.

در مقابل هم شاگردان ابراهیم صادقی که پنجشنبه هفته گذشته در مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور بازی را در ضربات پنالتی به نساجی واگذار کردند، امیدوارند که امروز با کسب نتیجه از نساجی فاصله خود با انتهای جدول را بیشتر نمایند. اما برد هفته گذشته نساجی پس از یکصد روز نبردن این تیم در ملاقاتهای رسمی کار را برای سایپایی ها می تواند سخت کند. چرا که نساجی پس از مدت ها بحران و در نخستین گام ساکت الهامی به عنوان سرمربی جدید توانست حریفی را که تا کنون پیروز به شکستش نشده بود را شکست دهد و حالا از نظر روحی شرایطی بسیار بهتر از ملاقات هفته گذشته دارد.

الهامی به دنبال نخستین برد لیگ فزونی با نساجی

ساکت الهامی که پس از ملاقات هفته هفدهم و شکست نساجی از تراکتور در تبریز به عنوان جانشین مجید جلالی روی نیمکت نساجی نهاده شد، در نخستین بازی نساجی توانست به نتیجه دلخواه برسد و گام اول را محکم بردارد. او هر چند که در ملاقات پنجشنبه هفته گذشته مقابل سایپا نیز سرمربی نساجی بود، اما به دلیل محرومیت بازی را از روی سکوهای استادیوم تماشا کرد و اجازه حضور کنار زمین به او داده نشد. با این حساب ملاقات امروز نخستین مسابقه ای است که الهامی از کنار زمین نساجی را راهنمایی می نماید.

الهامی سه بازی پیاپی مقابل ابراهیم صادقی و تیمش را با برد پشت سر گذاشته و امروز به دنبال استمرار این عملکرد است. او در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم مربی ماشین سازی بود و توانست با این تیم ابراهیم صادقی و سایپا را شکست دهد، در نیم فصل دوم با تراکتور و در صندلی سرمربی پیروز به شکست سایپا شد و هفته گذشته نیز در جام حذفی با نساجی یک بار دیگر صادقی و شاگردانش را شکست داد.

الهامی امیدوار است که با توجه به تغییرات ایجاد شده در تیم و خارج شدن بازیکنان نساجی از فشار روانی ناشی از شکست های پیاپی، امروز نیز برای چهارمین بازی پیاپی در مقابل نساجی پیروز از میدان خارج گردد.

نساجی که در حال حاضر با 10 امتیاز از 17 بازی روی پله پانزدهم جدول قرار گرفته است و در کنار ماشین سازی قعر جدولی یکی از گزینه های جدی سقوط به لیگ یک محسوب می گردد، در لیگ بیستم فقط دو برد و چهار تساوی کسب نموده و با 11 شکست تا سرانجام هفته هفدهم بیشترین باخت بین تیم های لیگ فزونی را داشت. 23 گل خورده هم حاصل عملکرد خط دفاع نساجی در این فصل است که آن ها را پس از ماشین سازی و ذوب آهن در رتبه سوم ضعیف ترین خط دفاع لیگ بیستم قرار داده است. با این حال خط دفاع نساجی در ملاقات هفته گذشته مقابل سایپا عملکرد مطلوبی داشت و سعید جلالی راد نیز درون دروازه نساجی با عملکرد درخشانی که ثبت کرد، بهترین بازیکن مسابقه شد تا خیال نساجی چی ها تا حدودی برای پست دروازه بان راحت گردد.

مشکل دو تیم در گلزنی

با وجود عملکرد مطلوب خط دفاع نساجی در ملاقات پنجشنبه گذشته مقابل سایپا، این نکته نیز مطرح است که سایپا نیز توان چندانی در گلزنی ندارد و نمی تواند سنگ محک خوبی برای خط دفاع نساجی باشد. سایپایی ها که از 17 بازی 18 امتیاز کسب نموده اند و در رتبه سیزدهم جدول ایستاده اند، از ابتدای فصل تا کنون فقط 10 گل زده اند و از این نظر ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. موضوعی که در ملاقات قبلی نیز به چشم آمد و برای بازی امروز نیز امتیازی برای نساجی محسوب می گردد.

همین نقطع ضعف سایپایی ها دقیقا در نساجی نیز دیده می گردد. یکی از مسائل جدی نساجی در لیگ بیستم نداشتن یک بازیکن گلزن و تمام نماینده است. نساجی که تا کنون 13 گل زده و پس از سایپا و ماشین سازی سومین خط حمله ضعیف لیگ است، در بسیاری از بازی های اجرا شده اش به ویژه با مجید جلالی بازی های خوبی ارائه کرد و موقعیت های خوبی هم داشت که پیروز به استفاده از آن ها نشد. مدیران باشگاه نساجی برای برطرف این مشکل کوشش زیادی کردند تا محمدرضا خلعتبری مهاجم رامسری و گلزن سپاهان را به خدمت بگیرند، اما نتوانستند رضایت مدیران باشگاه سپاهان را جلب نمایند و اکنون نیز به دنبال جذب مهدی مهدیخانی مهاجم پرسپولیس هستند. بنابراین نساجی کماکان با مشکل در گلزنی روبرو است و این مشکل ممکن است امروز نیز فرصت های نساجی را هدر دهد.

تجربه جام حذفی برای سایپا

در عین حال که نساجی به دلیل پیروزی دراماتیک هفته گذشته مقابل سایپا از روحیه خوبی برخوردار است، نمی توان اثرگذاری مسابقه هفته گذشته در شناخت بیشتر از نساجی برای سایپا را هم نادیده گرفت. ابراهیم صادقی در نشست های خبری پیش و پس از بازی هفته قبل تأکید نموده بود که با توجه به تغییر کادر فنی نساجی، در ملاقات جام حذفی بیشتر به دنبال کسب تجربه برای مسابقه با نساجی در لیگ برتر است.

شاگردان صادقی پیش از ملاقات با نساجی در لیگ برتر، این فرصت را پیدا کردند که یک بازی حساس و سخت را در زمین نساجی برگزار نمایند و حالا در ملاقات لیگ فزونی امروز با شناختی بیشتر از نساجی و شرایط چمن استادیوم وارد زمین می شوند.

از سوی دیگر نگاهی به آمار بازی هقته گذشته دو تیم نشان می دهد که سایپا در بعضی شاخص های مربوط به حمله عملکرد بهتری داشت. برای مثال امید گل نارنجی پوش ها بیشتر از نساجی بود. سایپایی ها 11 شوت به سمت دروازه نساجی زدند که سه شوت در چارچوب بود. در مقابل هم نساجی 6 شوت به سمت دروازه سایپا داشت که دو ضربه از این 6 ضربه در چارچوب بود.

اما نساجی در تعداد پاس و مالکیت توپ عملکرد بهتری داشت و همین موضوع نیز سبب شد که بتواند برنامه های شاگردان صادقی خنثی گردد. شاگردان الهامی در ملاقات هفته قبل مقابل سایپا 540 پاس ثبت کردند که 76 درصد این پاس ها درست بود. اما سایپایی ها 348 پاس به هم دادند و دقت پاس های شان نیز 63 درصد بود. تکرار این عملکرد می تواند امتیاز مناسبی برای نساجی در این مسابقه باشد.

نکته دیگری که می تواند برای نساجی در ملاقات امروز چالش ایجاد کند، تغییر مشهود ترکیب سایپا در بازی امروز است. ابراهیم صادقی در ملاقات روز پنجشنبه 21 اسفند از 6 بازیکنی که معمولا در ترکیب ثابت این تیم حضور داشتند استفاده نکرد و به بعضی از بازیکنان ثابت تیم خود دقایقی کوتاه بازی داد تا توان آن ها را برای بازی با نساجی در لیگ حفظ کند. از سوی دیگر سایپا در یک هفته اخیر بازیکن جدید هم جذب نموده و امکان استفاده برای بازی امروز را هم دارد. با این حساب سایپایی که امروز مقابل نساجی قرار می گیرد دست کم 50 درصد از نظر ترکیب متفاوت از سایپای جام حذفی خواهد بود و این موضوع می تواند شرایط بازی را متفاوت کند.

شرایط نساجی در جدول به گونه ای است که حتی در صورت برد مقابل سایپا همچنان در صندلی پانزدهم بالاخواهد ماند. زیرا ذوب آهن 14 امتیازی است و حتی در صورت شکست مقابل پیکان در بازی امروز و برد نساجی مقابل سایپا باز هم صندلی خود را در رتبه چهاردهم حفظ خواهد نمود. با این حال نساجی برای کم کردن فاصله خود با تیم های بالایی چاره ای جز برد ندارد.

دو تیم تا کنون 6 بار در ملاقاتهای رسمی به مصاف هم رفتند که دو تساوی، سه برد برای سایپا و یک برد در ضربات پنالتی برای نساجی حاصل این ملاقاتها بود.

نساجی و سایپا از ساعت 16 امروز در چارچوب رقابت های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور در استادیوم شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم می فرایند. نساجی از 17 بازی 10 امتیاز کسب نموده و در رتبه پانزدهم جدول 16 تیمی لیگ بیستم قرار گرفته است و سایپا نیز با 18 امتیاز از 17 بازی رتبه سیزدهم را در اختیار دارد.

این ملاقات را مهدی سید علی قضاوت خواهد نمود و محمدرضا منصوری، محسن بابایی و حمیدرضا آذرنیاد نیز او را همراهی خواهند کرد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14757

به "خبرنگاران نساجی - سایپا؛ رویای برد پس از 13 هفته ناکامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نساجی - سایپا؛ رویای برد پس از 13 هفته ناکامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید