خبرنگاران کیفیت هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

به گزارش بانیما، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وضعیت کیفی هوای اصفهان به دلیل وزش باد و کاهش غلظت ریزگردهای ناشی از گرد و خاک هم اکنون در شرایط سالم قرار گرفته است.

خبرنگاران کیفیت هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوا میانگین شاخص کیفی هوا در حال حاضر 79 و در وضعیت سالم قرار گرفته است.

وی گفت: این در حالی است که میانگین شاخص کیفی هوا در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت بامداد جمعه 31 خردادماه برابر عدد 235 ثبت شده و لی خوشبختانه با وزش باد این شرایط تغییر کرد و شاهد کاهش میزان گرد و خاک هستیم.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

در مدت 2 روز گذشته به دلیل تشکیل کانون های گرد و خاک و وزش باد به نسبت شدید در جنوب استان سمنان و شمال شرق اصفهان دید افقی در برخی از مناطق مرکزی و شرقی استان بسیار کاهش یافته بود. فعال بودن 16 کانون گرد و خاک، استقرار و فعالیت صنایع آلاینده در محدوده شهری، تردد زیاد خودروهای شخصی، خشکی بستر زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی از دیگر علت های آلودگی هوای اصفهان عنوان شد.

آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی فراروی کلانشهر اصفهان است که به تاکید کارشناسان امر باید برای رفع آن تدبیر اصولی اندیشید.

/ 6026/ 6994

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3439

به "خبرنگاران کیفیت هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید