خرید فرش فانتزی با معرفی بهترین برندها در ایران

به گزارش بانیما، فرش در فرهنگ ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد و نمی توان نقش آن را در تزیین بخش های مختلف خانه نادیده گرفت. فرش ها نیز خود انواع مختلفی از نظر سبک و کیفیت دارند. فرش های مدرن و فانتزی یکی این انواع بر اساس سبک هستند که به دلیل طرح های خاصشان کاربردهای خاصی نیز دارند. اینکه در خرید فرش فانتزی باید به چه نکاتی توجه کنیم و کدام برندها در بازار ایران بهترین هستند از موضوعات مهم در انتخاب یک فرش فانتزی خوب به شمار می رود.

خرید فرش فانتزی با معرفی بهترین برندها در ایران

فرش مدرن یا فانتزی چیست؟

فرش ها را از نقطه نظرهای مختلفی دسته بندی کرده اند. به طور کلی، از لحاظ سبک و طرح، فرش ها را می توان در دو دسته کلاسیک و مدرن گنجاند. فرش مدرن که گاهی فانتزی نیز خوانده می شود از نظر الگوی طرح هایی که در بافت آن به کار رفته است کاملاً با فرش های کلاسیک و سنتی متفاوت است. اما از نظر مواد اولیه به کار برده شده تقریبا یکسان هستند.

انواع فرش مدرن و فانتزی

از نظر تعداد شانه و تراکم نیز، فرش های فانتزی شامل انواع 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه می شوند. نخ ابریشم، پنبه، پشم و پلی استر از جمله اصلی ترین نخ هایی هستند که در بافت فرش مدرن فانتزی به کار برده می شود اما پلی استر نسبت به سایر انواع نخ، قیمت مناسب تری دارد و از همین رو هم عمده فرش های مدرن با این نخ بافته می شوند.

فرش های مدرن را بر اساس جنس نخ، تعداد شانه و تراکم و همچنین نوع طرح می توان دسته بندی کرد. برای مثال بر اساس طرح می توان از آن ها استفاده های مختلفی در فضاهای خانه کرد. در هر صورت، فرش های مدرن و فانتزی برخلاف فرش های سنتی از کمتر طرح و نقشه و قاعده خاصی پیروی می کنند و دیگر خبری از گل شاه عباسی در فرش مدرن نیست و از مفاهیم مدرن دنیای امروز پیروی میکنند. بر اساس سبک و بافت در حال حاضر در بازار ایران سه نوع فرش مدرن خاص تحت نام های شگی، فریز و شنل موجود هستند.

فرش شگی

فرش شگی همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید، دارای پرز های بسیار بلندی در مقایسه با سایر انواع فرش ها است. فرش های شگی از آنجایی که صرفاً در فرهنگ اروپایی و برای استفاده در سبک های دکوراسیون مدرن طراحی شده اند، دارای بافت ساده، خلوت و عمدتاً تک رنگ هستند. با این همه طرح های شلوغ تر و سه بعدی هم از آن ها وجود دارد. فرش های شگی در اندازه های کوچک در دکوراسیون داخلی به کار برده می شود.

فرش فریز

فرش های فریز را نیز می توان یکی از انواع فرش های مدرن و فانتزی در نظر گرفت که شباهت زیادی به گلیم فرش ها دارند. فرش های فریز دارای تراکم پایینی هستند و به همین دلیل به منظور جبران این موضوع، در بافت آن ها از نخ های ضخیم استفاده می شود. این فرش ها می توانند طرح های مختلفی داشته باشند. به دلیل تراکم پایین از آن ها در بخش هایی از خانه استفاده می کنند که زیر ترافیک کمتری قرار بگیرند.

فرش شنل

فرش شنل که بسیاری آن را به عنوان فرش بلژیکی می شناسند از دیگر انواع فرش های مدرن و فانتزی به شمار می رود. فرش های شنل عمدتاً از جنس ویکسوز تولید می شوند و پشت آن ها نیز از لاتکس است. این فرش در طرح و رنگ های متنوعی بافته می شود. از ظرافت بالایی برخوردارند. در نگهداری و شستشوی آن ها باید بسیار دقت داشت. بافت بسیار نرم و لطیفی دارند. قرار دریافت اجسام سنگین مانند پایه های مبل باعث حالت دریافت بافت آن می شود.

فرش فانتزی برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است؛ این داستان فرش های مدرن و فانتزی است. این فرش ها طرح هایی خاص و بدون قاعده دارند. در هر جایی نه اینکه نمی توان، بلکه نباید استفاده کرد. در وهله اول باید سبک دکوراسیون داخلی خود را با سبک طرح و رنگ فرش تطبیق دهید. قاعدتاً در یک دکوراسیون سنتی استفاده از این فرش ها به اصطلاح تو ذوق خواهد زد. این فرش با سبک های مدرن و تا حدودی هم مینیمال هم خوانی بهتری دارند.

مطلب پیشنهادی: فرش پازیریک چیست؟ قدمتی 2500 ساله با 3600 گره

رنگ و شلوغی طرح نیز دیگر نکته ای است که باید در انتخاب بهترین فرش فانتزی بر اساس چیدمان داخلی خانه به آن توجه کرد. فرش های مدرن هر طرحی که داشته باشند، در هر صورت دارای یک رنگ اصلی یا به اصطلاح زمینه ای خواهند بود. این رنگ باید با مبلمان و سایر اکسسوری های طراحی داخلی هماهنگی های لازم را داشته باشد. از سوی دیگر، استفاده از یک فرش مدرن با طرح های پیچیده و شلوغ شاید چندان در یک دکوراسیون شلوغ ایده آل نباشد.

بهترین برند فرش فانتزی

خوشبختانه وقتی حرف از فرش و کیفیت آن به میان می آید، شرکت های ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارند. در هر صورت کیفیت فرش فانتزی را می توان تا حدودی از قیمت آن متوجه شد. هر چقدر که جنس نخ به کاررفته، تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، متعاقباً کیفیت فرش هم بهتر خواهد بود که همه این ها قیمت فرش را بالا خواهند برد. فرش های برنتین (کشمیر)، الماس کویر، ساوین، فرش ماهور، فرش شاهکار درین و فرش آرمانی، از برندهای خوش نام در این زمینه هستند.

با این حال، شرکت ساوین در زمینه تولید فرش های فانتزی و مدرن بسیار فعال بوده و تنوع محصولات آن ها از نظر طرح و کیفیت طیف گسترده ای را در بر گرفته است و مطمئناً می تواند یکی اصلی ترین گزینه ها برای خرید این فرش ها باشد.

سخن پایانی

فرش های مدرن و فانتزی به دلیل تنوع بالایی که دارند با قیمت های بهتری در مقایسه با فرش های سنتی در دسترس افراد قرار می گیرند و همین موضوع باعث شده است که جزء گزینه های اصلی در برخی بخش های خانه ها باشند. در خرید فرش فانتزی خوب باید فاکتورهایی همچون، طرح، رنگ، جنس نخ، شانه، تراکم و هماهنگی با سبک دکوراسیون خانه را در نظر گرفت تا بتوان بهترین انتخاب ممکن را داشت. در مجله آنلاین کهن می توانید آخرین اخبار و مقالات دنیای فرش را بخوانید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11292

به "خرید فرش فانتزی با معرفی بهترین برندها در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید فرش فانتزی با معرفی بهترین برندها در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید