خطر بودجه انقباضی برای مدیریت شهری

به گزارش بانیما، خبرنگاران آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اولین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سال جدید از خطرهای بودجه انقباضی برای مدیریت شهری صحبت کرد.

خطر بودجه انقباضی برای مدیریت شهری

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی با اشاره به ای نکه بودجه سال 98 انقباضی است، اعلام نمود: البته همه می دانیم که وقتی بودجه به صورت انقباضی بسته می گردد، باید از سه خطر بر حذر باشیم. اول خطر این روزمرگی است که با خود نگوییم حالا که بودجه ندارم، پس چاره ای جز درگیر شدن در کارهای روزمره ندارم. خطر دوم افتادن در بند اقدامات نمایشی است، و خطر سوم نیز انتصابات و پروژه های غیرضروری است که به فربهی سازمان منجر می گردد. باید به روزمرگی، اقدامات نمایشی، غیرضروری و سفارشی نه بگوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نزولات آسمانی اخیر که در اقصی نقاط کشور باعث بروز مسائل بسیار برای هموطنانمان شد، بهانه ای بود تا روحیات دستگیری را میان یکدیگر ترویج کنیم، تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از کمک به کسانی که به ما احتیاج دارند دریغ کنیم؛ این کار وظیفه ماست.

او گفت: مدیریت شهری دو مأموریت همزمان را پیروز پیش برد؛ اول این که روزهای بارش بدون مشکل مدیریت شدند و معضلی پیش نیامد. مورد دوم، کمک رسانی به هموطنانمان در استان های مختلف بود که باعث شد همه به عنوان یک پیکره واحد در برابر بحران رخ بنمایانیم.

هاشمی ضمن تأکید بر این که هنوز مسائل بسکمک باقی مانده تا شهرداری خود را در آن موقعیت ها نشان دهد، توضیح داد: ایجاد کمپ های موقت، سیستم های پخت غذای گرم و سیستم های بهداشتی و درمانی، تامین امکانات بهداشتی، ارسال سرویس های بهداشتی سیار به منطقه و... از جمله اقداماتی بود که توسط شهرداری تهران انجام شد.

او ادامه داد: اما حوزه ای که بسیار مهم است و شهرداری هم می تواند در آن کمک کند، مسایل پسابارش است؛ پسابارش مربوط به وسایلی است که به کمک جلوگیری از نشست زمین بعد از بارش های سنگین و سیل می آید. این چیزی است که می تواند به درد تهران بخورد و از تهران نیز تجربیات به دیگر نقاط منتقل گردد. باید در تهران حوزه پسابارش را زنده نگه داریم و در این حوزه به شهرهای دیگر کمک برسانیم.

رئیس شورای شهر در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: در تهران این موضوع احساس می گردد که گویا شهرداری فقط از امکانات لجستیکی استفاده می نماید، این در حالی است که شهرداری باید از مغزهای خود هم استفاده کند و فقط بازوهایش را به کار نیاندازد. از آقای حناچی که خودشان هم متخصص شهرساز هستند، خواهش می کنم به این مسایل توجه بیشتری داشته باشند.

هاشمی ارسال پیغام های هشدار اضطراری را باعث ایجاد احساس آرامش دانست و اضافه کرد: البته نقشه راهی در گذشته تهیه شده بود که وقتی آن را مطالعه می کردم، متوجه شدم برخی انجام نشده بود؛ به عنوان مثال، ایستگاه های پایش هواشناسی یا استفاده از روش های آبخیزداری.

او گفت: می دانیم که شاهد کوشش های برادران و خواهرانمان در 3 موضوع هستیم؛ خط 6، مسکن امید با بیش از 200 آپارتمان و پروژه کمربند سبز یا فضای پیرامونی که جا دارد این اتفاقات ادامه پیدا کند.

هاشمی با بیان اینکه سال جاری، سالی است که عیار عملکرد لیست امید مورد قضاوت قرار می گیرد، گفت: بعد از 20 ماه تلاطم پایان توانستیم شاهد حضور آقای حناچی باشیم؛ حالا همه منتظر کوشش و عملکرد آقای حناچی و چشم انتظار پیروزیت های ایشان هستیم. ان شاءالله ما هم در شورای پنجم ایشان را کمک خواهیم کرد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2416

به "خطر بودجه انقباضی برای مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بودجه انقباضی برای مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید