دانشمندان در پی ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغز انسان هستند

به گزارش بانیما، یک استارت آپ در ملبورن استرالیا اخیرا اعتباری پژوهشی از دولت استرالیا دریافت نموده است تا هدف ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغزی را دنبال کند.

دانشمندان در پی ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغز انسان هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از البته این طرح به معنای کاشتن مستقیم هوش مصنوعی درون مغز انسان نیست، عادل رازی، سرپرست این پروژه در شرکت کورتیکال لبز شرح می دهد که امیدوار است بتوان روزی سخت افزارهای بر اساس سیلیکون را با این فناوری تازه جایگزین کرد که شامل افزودن فناوری هوش مصنوعی (AI) به سلول های مغز انسان رشد داده شده در یک ظرف آزمایشگاهی است.

پژوهشگران شرکت کورتیکال لبز از قبل نشان داده اند که 800000 سلول مغزی کشت داده شده در یک ظرف پتری می تواند گونه ای بسیار ابتدای از بازی پونگ - (Pong) - یکی از نخستین بازی های کامپیوتری شبیه به تنیس روی میز است- را انجام دهد.

گرچه این تجربه به معنای حضور هوش مصنوعی در سلول های مغزی نیست و ما هنوز فاصله زیادی میان تحقق کامل رابطه همزیستی میان هوش مصنوعی (AI) و سلول های مغزی انسان داریم، اما رازی علاقه بسیاری به کاربردهای بالقوه این فناوری تازه نشان می دهد. او می گوید هدف او همکارانش این است با تلفیق سخت افزاری ایجاد نمایند که توانایی یادگیری مداوم به طور مستقل را داشته باشد و در نتیجه بتوان از دانش از قبل موجود برای یادگیری چگونگی انجام وظایف تازه استفاده کند.

اگر این پژوهشگران بتوانند به وسیله پژوهش هایشان به طور پیروز هوش مصنوعی را با سلول های مغزی تلفیق نمایند یا دست کم شبکه های عصبی را که در مغز انسان یافت می شوند، بازتولید نمایند، کاربردهای آنها بالقوه بی سرانجام خواهند بود.

رازی می گوید این پژوهش راهگشا می تواند بر چندین حوزه دیگر تحقیقات علمی از جمله روباتیک، اتوماسیون پیشرفته، میانجی های مغز-ماشین و کشف داروها تاثیر بگذارد. هدف نهایی این است که به فناوری دست یافت است که زندگی های انسان ها را به استفاده از هوش مصنوعی آسان تر کند. هوش مصنوعی هم برای اتوماتیک کردن بسیاری از کارها که انجامشان طاقت فرسا است، به کار خواهد رفت و هم به عنوان وسیله ای که توانایی یادگیری چیزهای تازه را دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22973

به "دانشمندان در پی ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغز انسان هستند" امتیاز دهید

2 کاربر به "دانشمندان در پی ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغز انسان هستند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان در پی ادغام هوش مصنوعی با سلول های مغز انسان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید