درباره وجود فساد در پروژه بندر فاو هشدار می دهیم

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش صادقون عراق سخنانی را در مورد پروژه عظیم بندر فاو در شهر بصره بیان کرد. وی تأکید کرد که جنبش متبوعش در مورد وجود فساد در پروژه مذکور هشدار می دهد.

درباره وجود فساد در پروژه بندر فاو هشدار می دهیم

بر اساس این گزارش، این شخصیت عراقی همچنین تأکید کرد که پروژه مذکور باید در کمال شفافیت و به دور از هرگونه مظاهر فساد پیگیری شده و مراحل بازسازی و توسعه آن انجام بشود. پیشتر نیز دیگر مقامات عراقی بر لزوم شفافیت در انجام پروژه بندر فاو تأکید نموده بودند.

طرح عظیم بازسازی و توسعه بندر فاو عراق از آوریل سال 2010 شروع شده و با گذشت بیش از 10 سال، بغداد نه تنها طرح را به سرانجام نرسانده، بلکه پروژه مذکور پیشرفت چندانی نیز نداشته است و محافل عراقی سنگ اندازی های دولت آمریکا را یکی از دلایل اصلی آن می دانند.

اکنون پس از گذشت این مدت، اخیراً یک شرکت چینی که اقدام به عقد قرارداد با دولت عراق برای ساخت بندر نموده بود، کنار گذاشته شد و شرکت کره ای دوو در این زمینه قراردادی را با بغداد به امضا رسانده است اما این شرکت نیز اعلام نموده که باید مفاد قرارداد تغییر یابد و خواهان پول بیشتری شده است.

مخالفان شرکت کره ای دوو می گویند که کره جنوبی در واقع تابع اوامر آمریکا است و از سوی دیگر پیشنهاد ارائه شده از سوی آن، شامل ساخت یک برنامه با بودجه دولتی عراق و با وامی به میزان 2 میلیارد و 650 میلیون دلار به مدت 4 سال است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13569

به "درباره وجود فساد در پروژه بندر فاو هشدار می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره وجود فساد در پروژه بندر فاو هشدار می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید