درخواست عتبه حسینی از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا

به گزارش بانیما، عتبه حسینی در نامه ای به نمایندگی سازمان ملل در عراق، از آن خواست هیأتی برای بازدید از فرودگاه در دست احداث کربلا تشکیل دهد و تجاوز هوایی آمریکا به این فرودگاه را مستندسازی کند.

درخواست عتبه حسینی از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیرخانه عتبه حسینی امروز سه شنبه اطلاع داد که ادر نامه ای به یونامی (نمایندگی سازمان ملل در بغداد)، از آن خواسته تا برای بازدید از فرودگاه بین المللی کربلا هیأتی تشکیل دهد.

وبسایت اطلاع رسانی عتبه اضافه نمود: از سازمان ملل خواسته شده تا با بازدید از فرودگاه غیرنظامی کربلا که به دست عراقی ها در حال ساخت است و تحت نظارت عتبه واقع شده است، تجاوز (آمریکا) مستندسازی گردد.

سعد الدین هاشم البناء عضو شورای مدیریت عتبه به وبسایت عتبه گفت: ما نامه ای به دو زبان عربی و انگلیسی به هماهنگ نماینده سازمان ملل در عراق تحویل دادیم تا زمانی را برای بازدید از فرودگاه کربلا تعیین نمایند و متخصصان از آن بازدید به عمل آورند.

این عضو عتبه حسینی با بیان اینکه فرودگاهی که هدف تجاوز آشکار و نقض حاکمیت کشور قرار گرفته، فرودگاهی برای اهداف غیرنظامی و برای خدمت به شهر کربلا و عراق است و بر خلاف ادعای آمریکا هیچ سلاح یا تجهیزات نظامی در آن وجود ندارد.

نامه عتبه به نمایندگی سازمان ملل

آدینه گذشته (23 اسفند)، نیروهای آمریکایی در واکنش به حمله افراد ناشناس به پایگاه التاجی که میزبان نیروهای نظامی آمریکا و بعضی کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق است، به چند نقطه متعلق به الحشد الشعبی حمله کردند و در یکی از این حملات فرودگاه غیرنظامی و در دست ساخت کربلا را به بهانه اینکه از آنجا موشک شلیک شده است، هدف قرار دادند.

در این حمله یکی از کارگران فعال در این پروژه به شهادت رسید و خسارت مادی به ساختمان های در حال ساخت فرودگاه وارد شد. این فرودگاه زیر نظر دو شرکت عراقی خیرات السبطین وطیبة کربلاء در حال ساخت است.

امروز همچنین وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق اطلاع داد.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این وزارتخانه دو شکایت نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به اقدام آمریکا در حمله به نیروهای عراقی ارسال نموده است (جزئیات بیشتر).

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8176

به "درخواست عتبه حسینی از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عتبه حسینی از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید