دروغ کاخ سفید درباره سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان

به گزارش بانیما، بر اثر توافقنامه دوحه با طالبان، دولت آمریکا تاکید دارد که سطح نظامیانش در افغانستان را به 2500 نفر کاهش داده است اما رسانه آمریکایی فاش کرد که کاخ سفید درباره شمار نظامیانش دروغ گفته است.

دروغ کاخ سفید درباره سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا در دی ماه گفت که سطح نظامیان آمریکایی به 2500 نفر کاهش یافته است و کاهش بیشتر نیروها بستگی به پایبندی طالبان به تعهداتش به توافقنامه قطر دارد.

با این حال، مقامات آمریکایی، اروپایی و افغان به نیویورک تایمز می گویند که سطح نظامیان آمریکایی یکهزار نفر بیشتر از میزان اعلام شده است.

نیویورک تایمز نوشت: افشای این موضوع پیچیدگی ها درباره پایبندی آمریکا به توافقنامه قطر و خروج کامل تا اول ماه می را افزایش داده است و این پرسش ها را بوجود می آورد که آیا موضوع توافق با طالبان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و یا اینکه طالبان نسبت به این موضوع آگاه بوده است؟

اعضای کنگره آمریکا نیز بارها خواستار افزایش نیروها در صورت تصمیم واشنگتن برای ادامه حضور فراتر از زمان تعیین شده در توافقنامه شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره به گفت که تعدادی از واحدهای نظامی موقت و در حال انتقال وجود دارند که باعث شده برخی از نیروهای عملیات ویژه از فهرست حسابرسی نیروها خارج شوند.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت که این نیروها شامل واحدهای فرماندهی عملیات ویژه مشترک هستند که برخی از آن ها نخبگان رنجرهای ارتش هستند که هنگام استقرار در افغانستان تحت نظر پنتاگون و سازمان سیا کار می کنند.

ناتو: هنوز تصمیمی درباره خروج نظامی از افغانستان گرفته نشده است

گزارش می افزاید: وجود تعداد نظامیان در یک کشور بیش از آنچه وزارت دفاع آمریکا رسماً تصدیق می کند یک عمل رایج است و آمریکا اغلب جزئیات نظامیانش را به سازمان سیا یا سایر نهادها تعیین کرده و اعلام می کند که این اطلاعات طبقه بندی شده هستند و از تایید حضور نیروهای بیشتر به طور علنی امتناع می کند.

مقامات آمریکایی در حالی دروغ گفته اند که بر اساس توافقنامه قطر باید تا اول ماه می سال جاری میلادی تمام نیروهای این کشور از افغانستان خارج شوند.

.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15046

به "دروغ کاخ سفید درباره سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ کاخ سفید درباره سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید