در سه سال اخیر 121 خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند

به گزارش بانیما، مسئول برگزاری جشنواره کافه مقصد گردشگری با اشاره به اینکه کافه ها صنف مجزا ندارند گفت: 121 بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند این اتفاق موجب شده تا این بناها از تخریب نجات پیدا نمایند.

در سه سال اخیر 121 خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند

سومین دوره نمایشگاه ملی و جشنواره کافه مقصد گردشگری شهری از سوم تا هشتم شهریور ماه در کاخ سعدآباد برگزار می گردد. پیرو برگزاری این جشنواره یک نشست پیش از ظهر روز سه شنبه (اول مرداد ماه) در باغ موزه قصر برگزار گردید.

در این نشست حمید شاهین پور مسئول برگزاری جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره به موضوع آشپزی حرفه ای کافه ها و صنایع مرتبط، تولیدنمایندگان مواد، انواع شربت ها، میزبانی، معماری کافه ها و ... توجه شده است.

شاهین پور با اعلام اینکه در سه سال اخیر خانه های ارزشمند زیادی به کافه تبدیل شده اند که در معرض تخریب قرار داشتند بیان نمود: 121 خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند که اتفاق خوبی در نگهداری از این بنا هاست.

کافه ها اولین صنفی بودند که ثبت شدند. اولین قانونی که مصوب شد، طرز بنای کافه بود ولی اکنون بعد از 91 سال کافه ها دیگر صنف نیستند بلکه زیر نظر اتحادیه آبمیوه و بستنی کار می نمایند. یکی از معضلات نداشتن صنف رها بودن قیمت هاست.

در راستای فعالیت های صنعت کافه، مسابقات باریستا و قهوه نگاری لته آرت برگزار گردید. ما در جشنواره کافه مقصد گردشگری، مسابقات عکاسی حرفه ای کافه، آشپزی، خدمات پذیرایی و ... را داریم. متاسفانه در حوزه خدمات پذیرایی و گردشگری، توجه کمی به امر میزبانی دیده شده است. ما قصد داریم در این جشنواره به بهبود خدمات میزبانی بپردازیم.

مسئول برگزاری جشنواره کافه مقصد گردشگری اضافه کرد: در بعضی از مراکز مشاهده شده که غیرمحترمانه و غیرحرفه ای از میهمان پذیرایی می گردد این در شرایطی است که میزبانی شاخصه مهم ایرانی ها است. معمولا بیشترین ریزش مشتری ها یک کافه به دلیل رفتار بد میزبان است. ما می خواهیم با برگزاری این جشنواره، برای جلوگیری از این اقدامات، نهضتی را به وجود آوریم و به این سمت برویم که موضوع میزبانی در مرکز خدمات پذیرایی رعایت گردد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: دنیای سفر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3896

به "در سه سال اخیر 121 خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سه سال اخیر 121 خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید