دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار سلماس

به گزارش بانیما، فرماندار سلماس در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از آمادگی فرمانداری این شهرستان برای همکاری در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار سلماس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، مرتضی اصغری گفت: سلماس در دشتی زیبا قرار گرفته که منابع غنی گیاهی و طبیعی دارد و موجب شده تا پیش از تاریخ، آثار زندگی در این شهرستان مشهود باشد.

او توضیح داد:داشته های فرهنگی و تاریخی سلماس نیازمند معرفی و حفظ و صیانت است و در این زمینه ما نیز آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان هستیم.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: علاقه مندی فرماندار سلماس به حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمانی به ما معلوم شد که در پست مدیریتی خود و به عنوان فرماندار چایپاره نسبت به تثبیت و تقویت پایگاه تاریخی بسطام اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

او اضافه نمود: سعی این اداره بر این است تا شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان های مختلف استان فراهم نموده و جهت سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

جباری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری در ارومیه اضافه نمود: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی توانمندی های شهرستان ها است ، آن ها می توانند تمامی ظرفیت های خود را در این جشنواره ارائه نمایند.

یکی از موضوعات مورد بحث این جلسه ساماندهی وضعیت تپه تاریخی اهرنجان شهرستان سلماس بود که پس از بحث و آنالیز های لازم مقرر شد به وسیله اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، مطالعات اولیه و باستان شناسی بر روی این تپه تاریخی اجرا شده و عرصه و حریم آن معین گردد.

فرمانداری سلماس نیز علاوه بر تامین هزینه ها تهیه و نصب تابلوهای راهنما در مبادی ورودی شهر؛ برای احیا و مرمت کلیسای هفتوان، تپه اهرنجان، آبگرم ایستی سو و کلیسای آخته خانه سلماس در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4476

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید