رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا استعفا کرد

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- لیزا گوردون-هگرتی، رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا در اقدامی غیرمنتظره کناره گیری کرد.

رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، گوردون هگرتی که نخستین زنی است که در فوریه 2018 در این سمت منصوب شده روز جمعه نامه استعفای خود را به کاخ سفید ارائه کرد.

چند ساعت بعد، آژانس تسلیحات اتمی آمریکا استعفای وی را پذیرفت و گفت که ویلیام بوکلس، معاون وی، امور آژانس را برعهده می گیرد و سناتور جیمز اینهوف، رئیس کمیته سرویس های مسلح سنا وزیر انرژی را بابت مجبور کردن این زن برای استعفا به باد انتقاد گرفت؛ آژانس تسلیحات اتمی آمریکا یک دفتر فرعی در وزارت انرژی آمریکاست.

اینهوف با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: اینکه وزیر انرژی آمریکا در چنین شرایط نامطمئنی خواستار استعفای او شده است نشان می دهد که وزیر انرژی واقعا نمی داند در خصوص مسائل مهم امنیت ملی چه اقداماتی انجام می دهد و نشانگر فقدان احترام کافی به ماهیت نسبتا خودمختار این آژانس است.

دفتر وزیر انرژی آمریکا هنوز حاضر به ارائه توضیح درباره این مساله نشده است

وظیفه وزارت دفاع آمریکا مدیریت سیستم های ارسال نیروی اتمی شامل ناوها، جنگنده ها و موشک هاست در حالیکه وظیفه این آژانس نظارت بر ساخت، تولید، نگهداری و در دسترس بودن کلاهک های اتمی است.

گفته شده علت اصلی این استعفا اختلاف هگرتی با وزیر انرژی آمریکا بر سر بودجه بوده است. هگرتی خواستار بودجه 20 میلیارد دلاری برای سال مالی 2021 میلادی شده برای مدرنیزه کردن زرادخانه تسلیحات هسته ای است، وزیر انرژی آمریکا از بودجه 17.5 میلیارد دلاری حمایت کرده است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12765

به "رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید