رای مثبت لیبیایی ها به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد

به گزارش بانیما، یک نماینده مجلس لیبی از موافقت نشست گفت وگوهای سیاسی این کشور با سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد خبر داد.

رای مثبت لیبیایی ها به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط، خانم سلطنت المسماری گفت: شرکت کنندگان در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی با 73 درصد رای مثبت خود با سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد موافقت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: در این رای گیری 51 عضو گفت وگوهای سیاسی به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد رای مثبت دادند و 19 نفر به آن رای منفی و دو عضو دیگر نیز رای ممتنع دادند و دو عضو گفت وگوهای سیاسی در این رای گیری شرکت نداشتند.

این نماینده مجلس لیبی شرح داد: رای مثبت اعضای گفت وگوهای سیاسی به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد (دولت وحدت ملی) در سطج مطلوب است و کسی نمی تواند آن را مخدوش و یا به آن اعتراض کند.

تشکیل دولت وحدت ملی یا قدرت اجرایی واحد یکی از بزرگترین موانع لیبیایی ها برای برگزاری انتخابات مجلسی و ریاست جمهوری در خاتمه سال جاری میلادی به شمار می رفت. گروه های شرکت کننده در نشست گفت وگوهای سیاسی در این زمینه با یکدیگر اختلافات زیادی داشتند. به همین دلیل، دفتر نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی که بر فرایند گفت وگوهای سیاسی نظارت داشت، پیشنهاد تشکیل کمیته مشورتی (قانونی) داد.

این کمیته متشکل از اعضای گفت وگوهای سیاسی بود و ماموریت داشت با بررسی موانع موجود در راستا سازوکار انتخاب دولت وحدت ملی، پیشنهادهای خود را در راستای بر طرف شدن این موانع به نشست آینده گفت وگوهای سیاسی ارائه دهد.

نشست گفت وگوهای سیاسی روز گذشته تحت نظارت سازمان ملل برگزار گشت و شرکت کنندگان در آن به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد (دولت وحدت ملی) رای مثبت دادند.

این خبر توسط دفتر نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی تایید شده است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13991

به "رای مثبت لیبیایی ها به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای مثبت لیبیایی ها به سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید