رشد مالی کشور در سال 99 مثبت می گردد

به گزارش بانیما، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس از پیش بینی ها برای رشد مالی کشور در سال 99 اطلاع داد.

رشد مالی کشور در سال 99 مثبت می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی قربانی در صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به آخرین شرایط بودجه ای کشور اظهار کرد: بودجه 99 در کمیسیون تلفیق بحث و آنالیز شد و پس از رد شدن کلیات آن در صحن مجلس و آنالیز مجدد در کمیسیون تلفیق، بر اساس اجازه دریافت شده از رهبری، مستقیماً به شورای نگهبان ارسال شد و طی هفته آینده اشکالات شورای نگهبان آنالیز می گردد.

وی همچنین به شرایط مالی کشور در سال اشاره نمود و گفت: براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس طی سال های 97 و 98 رشد مالی کشور منفی بوده، اما در سال 99 وارد رشد مالی مثبت می شویم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی پیش بینی نهاد های بین المللی درباره میزان رشد مالی کشور را صفر تا نیم درصد اعلام کرد و اضافه نمود: بعضی نهاد های داخلی پیش بینی رشد مالی کشور در سال 98 را تا 2 درصد اعلام نموده اند.

وی رشد مالی در سال 98 را درمجموع منفی 7 دهم درصد اعلام کرد و گفت: رشد مالی کشور بدون فروش نفت، منفی یک و 8 دهم درصد بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه، صنعت ساختمان را با 14 درصد رشد بالاترین میزان رشد مالی بخش های کشور بیان کرد و اضافه نمود: صنعت بیشترین رشد مالی را داشته، اما صنعت خدمات منفی 1 درصد رشد داشته است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در سرانجام گفت: علی رغم شوک های مالی و فشار ها ناشی از تحریم ها بر پیکره اقتصاد کشور، اما این پیش بینی نشان دهنده گذر کشور از سختی ها است و اشتغال بهتری را در سال 99 نسبت به سال 98 شاهد خواهیم بود.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8053

به "رشد مالی کشور در سال 99 مثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی کشور در سال 99 مثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید