رضا کیانیان: مهم ترین اتفاق قابل افتخار جشنواره جهانی ثبت در فیاپف است

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - رضا کیانیان، رئیس کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر، با بیان این که سینما زبان مشترک مردمان سراسر دنیاست، ثبت جشنواره را در فیاپف افتخاری شایان تحسین در دوره سی و هشتم دانست.

رضا کیانیان: مهم ترین اتفاق قابل افتخار جشنواره جهانی ثبت در فیاپف است

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، رضا کیانیان بازیگر سینما و رئیس کاخ سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد، درباره برگزاری جشنواره در شرایط کرونا و حفظ پروتکل های بهداشتی بیان نمود: جشنواره جهانی فیلم فجر، سال گذشته به دلیل شرایط کرونا برگزار نشد و اگر سال جاری هم این رویداد برگزار نمی شد، ممکن بود جشنواره به تدریج فراموش گردد، زیرا فیاپف فیلم های حاضر در جشنواره را رصد و شرایط برگزاری را با سایر جشنواره ها مقایسه می کرد و دریافت درجه بندی الف که درخواست ما بود، شاید به نتیجه نمی رسید. به هرحال، سال جاری این رویداد باید برگزار می شد، ضمن این که تجربه برگزاری بعضی از جشنواره های داخلی و خارجی را هم پشت سر گذاشته بودیم.

او درباره استقبال از برگزاری آنلاین مسترکلاس ها و کارگاه ها بیان نمود: در دوره سی و هشتم، بخش کارگاه ها و مسترکلاس ها با استقبال بیشتری روبرو شد و فیلم کارگاه ها در فضای مجازی در دسترس نهاده شد و امکان تماشای آن برای عموم افراد وجود دارد. به نظرم، بعد از کرونا نیز می توان شیوه هایی از برگزاری آنلاین را با حضوری تلفیق کرد.

او درباره اهمیت انتخاب یک کاخ دائمی برای جشنواره جهانی فیلم فجر بیان نمود: ما احتیاج به فضایی عظیم به عنوان کاخ جشنواره، برای برگزاری جشنواره های مختلف تئاتری، سینمایی و … داریم. در دوره های گذشته به همراه آقای میرکریمی، این پیگیری ها انجام و چند مرکز انتخاب شد اما کرونا پیش بینی و برنامه ریزی ها را به هم ریخت. ترجیح ما این است که یک مرکز عظیم یا دست کم، یک سالن عظیم سینما و چند سالن کوچک و تعدادی بلک باکس ساخته گردد. با این حال، مجموعه چارسو با ما همکاری خوبی دارد و از حضور در اینجا همواره رضایت داشته ایم.

او درباره علاقه مندی خود به جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح نمود: این که به عنوان رئیس کاخ جشنواره با این رویداد همکاری دارم، خود نشان از علاقه ام به جشنواره جهانی فیلم فجر است.

کیانیان درباره تجربه امور اجرایی در این رویداد، طی سال های گذشته شرح داد: ریاست کاخ جشنواره بیشتر یک مقام تشریفاتی است تا نامش برای مخاطبان جشنواره جذاب باشد و به مهمانان خوشامد بگوید، شاید کار اجرایی سخت و دشواری نداشته باشد. چندوجهی بودن فعالیت های من در بازیگری و قلم زدن و … شاید دلیل انتخابم بوده باشد.

او در خصوص یکی از مهم ترین دستاوردهای سینما در دوره کنونی این جشنواره گفت: مهم ترین اتفاق سال جاری در دوره دبیری آقای عسگرپور را هم باید ثبت در فیاپف دانست و به آن افتخار کرد. جشنواره های متعددی در سراسر جهان در حال برگزاری است و بسیاری از کشورهای آسیایی هزینه های هنگفتی صرف رویدادهای فرهنگی و هنری خود می نمایند، اما جشنواره جهانی فیلم فجر در ایران با بودجه ای در حد شاید جشنواره های دانشجویی، به این موفقیت عظیم و حضور در بین 15 جشنواره برتر جهان دست می یابد و این افتخار جای تحسین دارد.

این بازیگر درباره کرونا و شرایط آن گفت: برای من آزاردهنده است که تئاتر و سینما در این دوران تعطیل شده اند. مشاغل زیادی در بحران کرونا آسیب دیده اند و باید برایشان فکر و برنامه ریزی جدی کرد.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه نماینده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16190

به "رضا کیانیان: مهم ترین اتفاق قابل افتخار جشنواره جهانی ثبت در فیاپف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا کیانیان: مهم ترین اتفاق قابل افتخار جشنواره جهانی ثبت در فیاپف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید