رهبر مخالفان دولت بلاروس خواهان خاتمه مبارزه و اعتراضات خیابانی شد

به گزارش بانیما، سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس ازطرفداران خود خواهان سرانجام دادن به مبارزه و اعتراضات خیابانی شد.

رهبر مخالفان دولت بلاروس خواهان خاتمه مبارزه و اعتراضات خیابانی شد

سوتلانا تیخانوفسکایا که به لیتوانی رفته است، امروز سه شنبه در فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد از مخالفان دولت بلاروس خواست برای اعتراض به خیابانها و میادین نفرایند.

وی در این فیلم گفت: مردم بلاروس من از شما دعوت به رفتار عاقلانه و رعایت قانون می کنم من نمی خواهم خونریزی و خشونت گردد.

تیخانوفسکایا گفت: از شما خواهش می کنم با ماموران پلیس مقابله نکنید از خودتان و نزدیکانتان مواظب کنید.

وی همچنین اعلام نمود که بخاطر فرزندان خود به لیتوانی رفته است.

تیخانوفسکایا در حالی امروز خواهان انتها مبارزه شد که رسانه ها عصر امروز از تجمع مخالفان دولت بلاروس در مینسک اطلاع دادند.

لازم به ذکر است روز یکشنبه ششمین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار گردید و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور با کسب بیش از 80 درصد آراء پیروز شد و سوتلانا تیخانوفسکایا آموزگار پیشین زبان انگلیسی و رقیب اصلی لوکاشنکو توانست 9.9 درصد آراء به دست آورد.

وزیر امور خارجه لیتوانی صبح امروز در توییتی اطلاع داد که اسوتلانا تیخانووسکایا رقیب اصلی رئیس جمهوری بلاروس به این کشور رفته و سالم است. یکی از سخنگویان این نامزد شکست خورده انتخابات به اسپوتنیک گفت که دولت بلاروس او را از این کشور اخراج نموده است. تیخانووسکایا نیز به یکی از رادیوهای لیتوانی گفت که در کشورش هفت ساعت بازداشت بوده است.

از دو روز گذشته و پس از انتها انتخابات و اعلام پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، طرفدران رقیب شکست خورده در خیابان های شهرهای بلاروس به فرایند برگزاری انتخابات اعتراض نموده و با پلیس درگیر شده اند که تا به امروز یک نفر کشته، ده ها تن مجروح و هزاران نفر بازداشت شده اند.

در همین حال یک خبرنگار آمریکایی در توییتی اطلاع داد که دومین رقیب رئیس جمهوری بلاروس نیز این کشور را ترک نموده و اکنون در روسیه به سر می برد.

کریستوفر میلر خبرنگار تارنمای آمریکایی بازفید (Buzzfeed) ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت که ورونیکا تسپکالو (Veronika Tsepkalo) را به بازداشت تهدید نموده بودند و او نیز بلاروس را ترک نموده است. از میان سه خانم رقیب الکساندر لوکاشنکو تنها ماریا کولسنیکووا (Maria Kolesnikova) در مینسک حضور دارد. ، ایرنا

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11336

به "رهبر مخالفان دولت بلاروس خواهان خاتمه مبارزه و اعتراضات خیابانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر مخالفان دولت بلاروس خواهان خاتمه مبارزه و اعتراضات خیابانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید