روزنامه الشرق: فاجعه داوری، السد را از 2 گل مسلم محروم کرد

به گزارش بانیما، روزنامه الشرق قطر در گزارشی پیرامون ملاقات حساس تیم های السد و النصر عملکرد تیم داوری این مسابقه را عامل صعود نماینده عربستان به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دانست.

روزنامه الشرق: فاجعه داوری، السد را از 2 گل مسلم محروم کرد

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش با اشاره به دو صحنه مشکوک به پنالتی و یک صحنه آفساید که تیم ژاوی را از رساندن به گل تساوی و حتی پیروزی در این بازی محروم کرد، آمده است: یک افتضاح داوری و رسوایی عظیم پایه های کنفدراسیون فوتبال آسیا را در روز خاتمهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و در گروه چهارم به لرزه درآورده است. قهرمان این رسوایی کسی نیست به جز مسعود طفیلیه داور سوری و یاری هایش که با اشتباهات مشهود و کاملا معین سرنوشت این مسابقه را رقم زدند. برنامه از پیش مشخص شده داور سوری در نیمه دوم شروع شد؛ زمانی که السد برای بازگشت به بازی کوشش می کرد و یک ضربه پنالتی قطعی و غیر قابل چشم پوشی روی هیدوس در دقیقه 57 بازی نادیده گرفته شد. داور هیچ واکنشی به اعتراضات بازیکنان السد نشان نداد و بازی را دنبال کرد، در حالی که برای السد یک تساوی در این مسابقه کافی بود تا به مرحله بعدی به عنوان صدرنشین صعود کند.

در ادامه این گزارش آمده است: یک بار دیگر خطای پنالتی روی بغداد بونجاح رخ داد، اما داور برای بار دوم چیزی ندید. در عین حال کارت های زرد بود که از جیب داور علیه بازیکنان السد خارج می شد و به 5 بازیکن تیم ژاوی کارت نشان داد تا همه آنها را در آستانه اخراج از مسابقه قرار بدهد. تیم داوری همچنین سرمربی اسپانیایی السد را از کنار زمین اخراج کرد؛ چرا که ژاوی به عملکرد داور اعتراض داشت. در دقایق خاتمهی بازی در حالی که نام تای هی بازیکن کره ای السد تقریبا از وسط زمین به سمت دروازه النصر حرکت کرد و حداقل یک متر از مدافع حریف عقب تر بود، یاری دوم داور اعلام آفساید کرد تا یک فرصت قطعی تک به تک و موقعیت مسلم گلزنی را از السد بگیرد که این تصمیم همه را متعجب کرد.

در خاتمه این مطلب عنوان شده: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید مسئولیت این رسوایی در مسابقه النصر و السد را بپذیرد، در حالی که انتظار می رفت قضاوت چنین بازی مهمی به یک داور باتجربه و شناخته شده داده گردد تا به تیمی ظلم نگردد. سوال دیگر این است که چرا از VAR در مرحله گروهی استفاده نشد؟ استفاده از این سامانه در مراحل بعدی چه سودی دارد وقتی در این مرحله به تیم ها ظلم شده و تصمیمات نادرست گرفته می گردد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15590

به "روزنامه الشرق: فاجعه داوری، السد را از 2 گل مسلم محروم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه الشرق: فاجعه داوری، السد را از 2 گل مسلم محروم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید