روز سرنوشت برای تیم ملی؛ عربستان تعین کننده گروه مرگ

به گزارش بانیما، قرعه کشی مجازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر امروز پنجشنبه از ساعت 11:30 در شهر کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. دوازده تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان سعودی، امارات، عراق، چین، عمان، سوریه، ویتنام و لبنان در دو گروه 6 تیمی قرار می گیرند. از هر گروه تیم های اول و دوم مستقیما به جام جهانی صعود می نمایند و تیم های سوم هم بعد از بازی با هم و معین شدن برنده آن ها، با بازی در پلی آف بین قاره ای می توانند خود را مسافر جام جهانی نمایند.

روز سرنوشت برای تیم ملی؛ عربستان تعین کننده گروه مرگ

ایران همراه با ژاپن در سید یک قرار گرفته است و این دو تیم با هم هم گروه نمی شوند.

(AFC) اعلام نموده است که در بازی های این مرحله از سیستم یاری داور ویدیوئی (VAR) استفاده خواهد شد. در حال حاضر از جمع این 12 کشور، کره جنوبی، استرالیا، چین، امارات، عربستان و ژاپن تکنولوژی استفاده از یاری داور ویدیوئی را در استادیوم های خود دارند. از طرفی سه کشور استرالیا، ژاپن و چین هم از بازی های فوتبالی میزبانی نمی نمایند و همین امر سبب شده است که اگر به علت شیوع ویروس کرونا در دنیا تصمیم به متمرکز برگزار شدن بازی ها گرفته گردد، عربستان، امارات و کره جنوبی شانس زیادی برای میزبانی داشته باشند. به بهانه قرعه کشی فردا، شرایط حریفان احتمالی تیم ملی را آنالیز نموده ایم.

روی کاغذ کره جنوبی، در واقعیت استرالیا

کره جنوبی و استرالیا در سید دوم قرار گرفته اند و تیم ملی با یکی از آن ها هم گروه خواهد شد. تقابل با کره جنوبی با توجه به نتایج قابل قبولی که تیم ملی در یک دهه گذشته مقابل این تیم گرفته است، راحت تر از استرالیا است. اما با توجه به اینکه امکان دارد بازی ها متمرکز برگزار گردد و استرالیایی ها هم امکان اینکه برای میزبانی داوطلب شوند کم است، شاید بازی با این تیم در زمین بی طرف به سود شاگردان دراگان اسکوچیچ باشد. ایران با هر کدام از تیم ها که هم گروه گردد، در چهارمین بازی خود به مصاف آن خواهد رفت. با برنامه فعلی که از سوی فیفا اعلام شده، روز بیستم مهرماه تیم ملی پذیرای یکی از این دو تیم است.

امارات برترین قرعه

عربستان سعودی و امارات در سید سوم این مرحله قرار گرفته اند. بدون شک هم گروه شدن با امارات به سود تیم ملی است. عربستان سعودی درهر کدام از گروه ها که بیافتد، آن گروه سخت تر می گردد. با توجه به امکان برگزاری متمرکز بازی ها در عربستان، حضور این تیم در گروه ایران کار ملی پوشان را برای صعود به جام دنیای سخت تر خواهد نمود. با برنامه فعلی بازی ها، تیم ملی در سومین جدال خود در این مرحله، روز پانزدهم مهرماه میهمان یکی از این دو تیم است.

چینی ها رقیب بدون دردسرتر

چین و عراق در سید چهارم این مرحله قرار گرفته اند. بدون شک تیم ملی کار راحت تری مقابل چینی ها خواهد داشت. عراقی ها با وجود اینکه آخرین بازی مقدماتی جام دنیای را به ایران باختند و به سید چهارم با توجه به 4 برد پیاپی امارات سقوط کردند، معمولا حریف پردردسری برای تیم ملی بوده اند و هم گروه نشدن با آن ها می تواند اتفاق خوبی باشد. با برنامه فعلی رقابت ها، تیم ملی در دومین بازی خود روز شانزدهم شهریور ماه میهمان یکی از این دو تیم است.

شاگردان برانکو حریف بهتری نسبت به سوریه

تیم ملی اولین بازی خود در ای مرحله را روز یازدهم شهریور ماه مقابل یکی از دو تیم عمان و سوریه برگزار خواهد نمود. راهنمایی عمانی ها را برانکو ایوانکوویچ کروات که سابقه راهنمایی ایران در جام دنیای و قهرمانی های متعدد در لیگ همراه با پرسپولیس در کارنامه دارد را عهده دار است. جدال احتمالی با عمان با توجه به عملکرد فوق العاده سوریه در مرحله دوم مقدماتی، قرعه مناسب تری برای ایران خواهد بود.

فرمت بازی ها تاثیرگذار در سید ششم

ویتنام و لبنان تیم های حاضر در سید ششم این مرحله هستند. اگر بازی ها متمرکز برگزار گردد، ویتنام حریف معقول تری برای تیم ملی است. اما اگر بازی ها متمرکز نباشد، حضور در شرق آسیا برای بازی با ویتنام کار سخت تری برای ایران است و آن موقع لبنان حریف بهتر از سید ششم خواهد بود. تیم ملی با هر کدام از تیم ها که در این مرحله هم گروه گردد، در آخرین بازی دور رفت خود روز بیستم آبان ماه به مصاف آن خواهد رفت.

براساس نحوه قرار گیری ایران در یکی از گروه های (A) یا (B)، ترتیب برگزاری بازی های تیم ملی به توضیح زیر خواهد بود. (تیم میزبان ابتدا نوشته شده است.)

ایران- (سوریه یا عمان)، 11 شهریور 1400 (2 سپتامبر 2021)

(عراق یا چین) - ایران، 16 شهریور 1400 (7 سپتامبر 2021)

(عربستان یا امارات) - ایران، 15 مهر 1400 (7 اکتبر 2021)

ایران- (کره جنوبی یا استرالیا)، 20 مهر 1400 (12 اکتبر 2021)

(ویتنام یا لبنان) - ایران، 20 آبان 1400 (11 نوامبر 2021)

(سوریه یا عمان) - ایران، 25 آبان 1400 (16 نوامبر 2021)

ایران- (عراق یا چین)، 7 بهمن 1400 (27 ژانویه 2022)

ایران- (عربستان یا امارات)، 12 بهمن 1400 (اول فوریه 2022)

(کره جنوبی یا استرالیا) - ایران، 4 فروردین 1401 (24 مارس 2022)

ایران- (ویتنام یا لبنان)، 9 فروردین 1401 (29 مارس 2022)

فوتبال 360

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16691

به "روز سرنوشت برای تیم ملی؛ عربستان تعین کننده گروه مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز سرنوشت برای تیم ملی؛ عربستان تعین کننده گروه مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید