رویکرد علمی به ورزش در محیط دانشگاهی با انجام طرح پایش تندرستی

به گزارش بانیما، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به شروع طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان از مهرماه سال جاری در دانشگاه ها گفت: این اقدام یک گام بزرگ در راستای رویکرد علمی به ورزش است و باید آن را استمرار و نهادینه کنیم.

رویکرد علمی به ورزش در محیط دانشگاهی با انجام طرح پایش تندرستی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، محمد حسین علیزاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: بحث ورزش به عنوان یک امر عمومی در محیط های مختلف دنبال می گردد ولی آنچه که از دانشگاهها انتظار می رود؛ اتخاذ نگاه و رویکرد علمی به ورزش است که طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان در همین جهت است و با حساسیت عالمانه دنبال می گردد.

وی با اشاره به نامگذاری روز 20 سپتامبر (29 شهریورماه) به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی و اهمیت استفاده از دانش نوین ورزش جهان در کشور گفت: در سال تحصیلی جاری با همکاری کمیته ملی المپیک دوره های آموزشی بین المللی ورزشی با هدف دانش افزایی به اساتید، دانشجویان و ورزشکاران در دانشگاهها برگزار می گردد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر و منظم رویدادهای بزرگ ورزشی از برنامه های پیروز این سازمان است گفت: در امسال المپیاد ورزش همگانی دانشجویان با مشارکت 4000 دانشجو برگزار گردید و دور بعدی این المپیاد با پیش بینی شرکت 6000 دانشجو در دانشگاه شهر کرد برگزار خواهد شد؛ همچنین در سال آینده نیز المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در استان گیلان برگزار می گردد.

علیزاده افزایش سرانه ورزشی و تجهیز دانشگاهها به امکانات ورزشی را از دیگر برنامه های سازمان امور دانشجویان اعلام نمود و گفت: تاکنون 27 چمن مصنوعی در دانشگاهها به بهره برداری رسید و در امسال نیز 45 طرح جدید ورزشی در دانشگاهها شروع می گردد.

وی با اشاره به نقش ورزش و تحرک بدنی در سلامت جسمانی دانشجویان گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان کوشش می نمایند با تجهیز دانشگاهها شرایطی را فراهم نمایند تا دانشجویان در همه ساعات شبانه روز و به راحتی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی برای کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاهها که اجرای عملیاتی طرح سراسری پایش سلامت جسمانی را به عهده دارند در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار گردید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5020

به "رویکرد علمی به ورزش در محیط دانشگاهی با انجام طرح پایش تندرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد علمی به ورزش در محیط دانشگاهی با انجام طرح پایش تندرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید