سازمان ملل: کشته شدن 11 کودک یمنی طی 3 روز هولناک و نابخشودنی است

به گزارش بانیما، سازمان ملل کشته شدن 11 کودک یمنی را طی 3 روز در تعز و الحدیده محکوم کرد و این حملات را هولناک و غیرقابل بخشش توصیف کرد.

سازمان ملل: کشته شدن 11 کودک یمنی طی 3 روز هولناک و نابخشودنی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید صندوق بچه ها سازمان ملل متحد و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه و فرستاده سازمان ملل در یمن، مارتین گریفیتس، در بیانیه های جداگانه ای عنوان کردند که گزارش های اولیه نشان می دهد که در اثر دو حمله جداگانه به استان های تعز و الحدیده 11 کودک از جمله یک نوزاد یک ماهه کشته شدند این در حالی است که طی این حملات 3 کودک دیگر نیز زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد گفت که فرایند راستی آزمایی هنوز ادامه دارد و ممکن است تعداد واقعی قربانیان بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه در یمن با انتشار بیانیه ای گفت: این حملاتی که توجیهی برای آن وجود ندارد باعث قربانی شدن بسیاری از بچه ها و زنان شده است که وحشتناک و قابل بخشش نیست. امروز خانواده های زیادی برای فرزندان خود که بدون گناه کشته شده اند، عزادار هستند.

وی بمباران های بی هدف مناطق مسکونی در شرق تعز را نقض قوانین بین المللی بشردوستانه دانست.

از سوی دیگر فیلیپ دوامیل نماینده یونیسف در یمن کشتار بچه ها را یک جنایت وحشتناک توصیف کرد و خواستار محافظت از آن ها در همه زمان ها و جلوگیری از هدف قرار دادن و دور نگه داشتن آن ها از آسیب های احتمالی شد.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه جنگ ها قوانینی دارند، تأکید کرد که وی همچنان به دنبال توافق آتش بس خواهد بود و طرفین را متعهد می کند که از شدت خشونت ها و خطراتی که زندگی غیرنظامیان را در سراسر یمن تهدید می کند، بکاهند.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بشردوستانه چندی پیش با انتشار بیانیه ای از کشته شدن 233 هزار نفر در جنگ تحمیلی بر یمن طی 5 سال گذشته خبر داد.

تجاوز عربستان به یمن که از فروردین سال 1394 آغاز شد تا به امروز منجر به کشته شدن هزاران یمنی از جمله زنان و بچه ها و ویرانی این کشور شده است و نهاد های حقوق بشری بار ها درباره عواقب این جنگ هشدار داده اند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13361

به "سازمان ملل: کشته شدن 11 کودک یمنی طی 3 روز هولناک و نابخشودنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: کشته شدن 11 کودک یمنی طی 3 روز هولناک و نابخشودنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید