سبزیجات کم کالری و مغذی برای کاهش وزن

اغلب افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات پیروی می نمایند، به طور معمول بیشتر به تخم مرغ، مرغ، ماهی و سایر انواع گوشت روی می آورند، در حالی که سبزیجات کم کالری و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی مهم وجود دارند که می توانند جایگزین های مناسبی برای کربوهیدرات باشند.

سبزیجات کم کالری و مغذی برای کاهش وزن

به گزارش خبرنگاران، در رژیم های کم کربوهیدرات افراد مجاز به مصرف روزانه کمتر از 150 گرم کربوهیدرات هستند و حتی در بعضی افراد این میزان می تواند به روزانه 20 گرم نیز برسد.

در این نوع رژیم ها بهتر است از مقادیر بالای سبزیجات استفاده کرد. در ادامه 9 مورد از بهترین سبزیجاتی که باید در این نوع رژیم زیاد مصرف شوند، به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا آورده شده است:

1) فلفل دلمه ای: فلفل های دلمه قرمز، زرد و سبز رنگ بسیار مغذی هستند. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان بوده و در برابر سرطان و کلسترول محافظت از فرد نموده و باعث کاهش التهاب نیز می گردد.

2) کلم بروکلی: بروکلی نوعی کلم است که تصور می گردد مقاومت به انسولین را در افراد دیابتی نوع 2 کاهش می دهد. مطالعات هم چنین حاکی از آن است که کلم بروکلی در محافظت از افراد در برابر انواع سرطان یاری می نماید و علاوه بر آن سرشار از ویتامین C و K است.

3) قارچ: قارچ در میان سبزیجات یکی از کم کربوهیدرات ترین ها محسوب می گردد. قارچ ها خواص ضد التهابی بی نظیری داشته و می توان آن ها را به طیف گسترده و متنوعی از غذاها اضافه نمود.

4) اسفناج: اسفناج یکی از سبزیجات برگداری است که مزایای سلامتی زیادی دارد. برای سلامتی قلب بسیار عالی بوده و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی را نیز کاهش دهد. این گیاه منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی شمرده می گردد.

5) گل کلم: گل کلم یک سبزی همه کاره و جزو مواد خوراکی بسیار محبوب است. این گیاه که سرشار از فیبر و ویتامین است می تواند همراه با برنج یا به صورت خرد شده مصرف شده و هم چنین می تواند در کنار هر غذای دیگری استفاده گردد.

6) آووکادو: آووکادو از آن دسته میوه هایی است که به عنوان سبزیجات خورده می شوند. این میوه حاوی مقادیر بالایی چربی سالم بوده و کربوهیدرات قابل هضم کمی نیز دارد. هم چنین به کاهش کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید یاری می نماید.

7) لوبیا سبز: لوبیای سبز یکی از محبوب ترین سبزیجات برای کسانی است که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می نمایند. اعتقاد بر این است که لوبیا سبز کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارد. هم چنین گفته می گردد در مقابل سرطان از فرد محافظت می نماید و برای سلامت مغز نیز بسیار مفید است.

8) خیار: خیار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده و دارای ترکیباتی است که برای سلامتی بسیار مفیدند. خیار ضد سرطان و هم چنین ضد التهاب نیز هست.

9) بادمجان: بادمجان سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و گفته می گردد که کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را نیز تنظیم می نماید. بادمجان حاوی آنتی اکسیدان ناسونین است که باعث تقویت سلامت مغز و کند شدن پیری و زوال می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سبزیجات کم کالری و مغذی برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیجات کم کالری و مغذی برای کاهش وزن"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید