سد مسائل مالی در مقابل تیراندازان البرزی

به گزارش بانیما، راضیه شعبانی- البرز- خبرنگار:تیراندازی یکی از ورزش خایی است که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است در این ورزش آمادگی جسمانی و تمرکز حواس حرف اول را می زند. محمدعلی پساویده قهرمان و پیشکسوت 44 ساله البرزی از چهره های شاخص در رشته تیراندازی با تپانچه استان است. گفت وگوی خبرنگاران با این ورزشکار را می خوانید.

سد مسائل مالی در مقابل تیراندازان البرزی
  • چگونه با رشته تیراندازی با تپانچه آشنا شدید؟

به خاطر سنگینی شغلم و فشارهای عصبی که داشتم وارد رشته تیراندازی شدم. دنبال یک رشته ورزشی بودم که آرامش بخش باشد و بتوانم در آن تمرکز ذهنی داشته باشم تا مسائل کاری را فراموش کنم و این ورزش را انتخاب کردم. با گذشت زمان کم کم علاقه ام به رشته تیراندازی بیشتر و بیشتر شد. درنهایت در تیر سال 88 به صورت جدی وارد رشته تیراندازی شدم و رشته تپانچه بادی را به صورت تخصصی شروع کردم و توانستم به مقام های قهرمانی دست پیدا کنم.

  • تاکنون چه عناوینی در این رشته کسب کرده اید؟

تاکنون پیروز به کسب بیش از 30 مقام قهرمانی شدم که شامل مسابقات لیگ دسته یک و برتر، همچنین مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات آزاد کشوری می شود. از سال 89 تا 93 نفر اول مسابقات لیگ دسته یک کشور، در سال 93 نفر سوم لیگ برتر و در سال 94 نفر دوم لیگ برتر، در سال 95 نفر سوم در لیگ برتر، نفر اول در سال 96 دوباره در لیگ دسته یک با تیم ساچمه بیژن، و در سال 97 نیز نفر اول لیگ دسته یک از جمله عناوینی است که به آن دست پیدا کرده ام. البته چندین بار هم به اردوهای تیم ملی کشور دعوت شدم اما به علت مشغله های کاری که داشتم نتوانستم زیاد دراردوها بمانم.

  • بزرگ ترین دغدغه شما در این رشته چیست؟

بزرگ ترین دغدغه هر تیرانداز، مسائل مالی است که به خاطر تحریم ها و تورم، قیمت وسایل مورد نیاز با افزایش چشمگیری روبه رو و به شدت گران شده است و همین امر در تامین تجهیزات مسائل متعددی را برای ورزشکاران به وجود آورده است. همچنین نبود حمایت مالی بیشتر قهرمان ها را دلسرد می کند زیرا وقتی تیراندازی نتواند در مسابقات سطح بالا شرکت کند، درواقع پیشرفتی هم نخواهد کرد.

  • آیا امکانات استان برای علاقه مندان این ورزش کافی است؟

سطح امکانات استان متوسط است. اگر مسئولان ورزش استان بتوانند از لحاظ مالی و درخصوص تامین تجهیزات، از هیات تیراندازی استان حمایت کنند، به صورت قطعی البرز در آینده ای نه چندان دور جزو قطب های تیراندازی کشور خواهد بود، گرچه در حال حاضر هم البرز در تپانچه در میانِ چند استان مقام آور در مسابقات قهرمانی کشور شناخته شده است.

  • چه برنامه ای برای آینده دارید؟

اکنون بزرگ ترین مشکل من برای ادامه فعالیتم در این رشته مربوط به شغلم است، زیرا از آنجایی که به صورت شیفتی و در ساعات متغیر کار می کنم، نمی توانم برنامه ریزی دقیق و مداومی برای سایر کارها داشته باشم. به همین علت اکنون تیراندازی و شرکت در مسابقات را کنار گذاشته ام. در مورد برنامه برای آینده هم هنوز به طور جدی تصمیمی نگرفتم، اما دوست دارم در آینده مربی باشم و بتوانم تجربه هایم را در اختیار تیراندازان قرار دهم. به همین دلیل نیز چند شاگرد به صورت نیمه خصوصی دارم که در هفته 2 جلسه به آنها آموزش تیراندازی می دهم. حتی رئیس هیات تیراندازی استان در تلاش بود تا بتوانم ضمن اشتغال به کار در محلی مناسب، به ورزش هم ادامه دهم که با وجود تمام تلاش ها اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و با شرایط حاکم بر جامعه هم امکان فعالیت ورزشی با بیکاری وجود ندارد.

  • چه کسانی در پیروزیت شما موثر بودند؟

مشوق های اصلی من مادر و همسرم بودند که همیشه با حمایت های آنها انگیزه من هر روز بیشتر می شد. همچنین تعدادی از هم تیمی هایی که داشتم و البته رئیس هیات هم برای من به عنوان موثرترین افراد در فعالیت ورزشی ام محسوب می شوند.

  • سخن آخر؟

از افرادی که کمک کردند تا بتوانم در مسابقات و حتی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشم، تشکر می کنم. همچنین امیدوارم که در آینده مسئولان بیشتر به این رشته پرمدال بها بدهند و بیشتر حمایت کنند.

  • تیراندازی و شکار

محمدعلی پساویده: همیشه از شکار حیوانات متنفر بودم و هستم. همیشه معتقدم زمانی که می توانم انرژی خود را در باشگاه با نشانه گیری هدف تخلیه کنم چه نیازی به شکار حیوانات بی آزاری است که خداوند آنها را خلق کرده است. اتفاقا تا به حال ندیده ام تیراندازهایی که در باشگاه ها تمرین می کنند علاقه ای به شکار داشته باشند و از آنجایی که ما تیرانداز ورزشی هستیم، بنابراین شکار حیوانات با اخلاق و مرام ورزشکاری اصلا جور درنمی آید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3544

به "سد مسائل مالی در مقابل تیراندازان البرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد مسائل مالی در مقابل تیراندازان البرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید