سهل انگاری ناظران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما

به گزارش بانیما، در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در طول دو هفته اخیر افزایش یافته است، ایرلاین ها حاضر نیستند در این باره توضیحی ارائه دهند و به نظر می رسد متولیان و ناظران به انتظار نشسته اند تا قیمت ها به نرخ سابق برگردد.

سهل انگاری ناظران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، از اوایل تیر ماه افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون مصوبه قانونی و به صورت هماهنگ از سوی شرکت های هواپیمایی کلید خورد و قیمت پرواز های داخلی عمدتا میلیونی شد. در این ایام تنها کاری که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده اند این بود که این کار را غیر قانونی و تخلف اظهار داشتند.

محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- چند روز پس از این افزایش قیمت غیر قانونی، این حرکت را تخلف دانست، خواهان اصلاح سریع قیمت بلیت هواپیما شد و گفت: قیمت بلیت هواپیما نه تنها باید به نرخ سابق خود (نرخنامه آبان ماه سال گذشته) بازگردد بلکه باید مابه التفاوت این افزایش قیمت غیر قانونی به حساب مردم بازگردانده گردد.

پس از این اظهارات مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم این اظهارات را عینا تکرار کردند، اما خبری از بازگشت قیمت ها و پیگیری این تخلفات نبود. تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- پس از حدود 10 روز از این گرانفروشی گفت: با توجه به اینکه بعضی از شرکت های هواپیمایی با وجود هشدار های داده شده همچنان قیمت بلیت هواپیما را به نرخ مصوب برنگردانده اند، باید منتظر برخورد به وسیله دستگاه های نظارتی و قضایی باشند و هفته آینده در جلسه ای که با مدیران عامل آن ها خواهیم داشت و بعضی از راستا های خارجی آن ها را لغو خواهیم کرد.

او پس از این اظهارات با وجود اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما بر مدار غیرقانونی خودش می گشت، در گفت وگویی دیگر اظهار داشت که افزایش قیمت بلیت پرواز های داخلی غیر قانونی بوده و این کار تنها از سوی چند شرکت هواپیمایی صورت گرفته است و پس از پیگیری و هشدار های داده شده، ایرلاین ها اظهار داشتند قیمت ها را به نرخ سابق باز می گردانند.

اما معین نیست چرا با ایرلاین ها برخورد نمی گردد و حتی اگر پرواز های آن ها به علت اجحاف در حق مردم لغو نمی گردد، برای گرانفروشان (شرکت های هواپیمایی) جریمه های سنگینی در نظر گرفته نمی گردد تا به قولی حساب کار دستشان بیاید و بدانند که هر گاه دلشان خواست نمی توانند مطابق میل شان نرخ ها را افزایش دهند.

البته در این میان اقبال شاکری -عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی- هم روز گذشته در این باره گفت: متاسفانه شاهد تکرار سیکل معیوبی هستیم که ایرلاین ها به طور سرخود قیمت بلیت را افزایش می دهند و بعد مجلس و سازمان هواپیمایی ورود می نمایند و با فشار قیمت را کمی کاهش می دهند، اما در این میان سود زیادی نصیب ایرلاین ها می گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت بلیت مخالف نیستیم بلکه باید بر اساس دستورالعمل و مصوبات باشد، اضافه نمود: مقرر شد تا سازمان هواپیمایی با ایرلاین هایی که قیمت خود را به نرخ قبلی کاهش ندادند و همچنان قیمت را بالا نگه داشته اند، محکم برخورد کند. مجلس هم این موضوع را دنبال خواهد نمود.

این اظهارات هم در حالی مطرح شده که تا به امروز مبالغ هنگفتی به جیب ایرلاین ها به صورت غیرقانونی رفته است و با وجود پیگیری های متعدد خبرنگار ما کسی از مسئولان ایرلاین ها جوابگوی این گرانفروشی نیست.

منبع: ایسنا

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16363

به "سهل انگاری ناظران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهل انگاری ناظران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید