سود عملیاتی هما 41 میلیارد تومان

به گزارش بانیما، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هما به سود عملیاتی 41 میلیارد تومان رسید.

سود عملیاتی هما 41 میلیارد تومان

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، شهرام آدم نژاد در جمع خبرنگاران در تشریح موضوع رسیدن هما به سود عملیاتی گفت: منظور از سود عملیاتی سود حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت است که فعالیت های اصلی شرکت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: فعالیت های عملیاتی فعالیت های هسته ای و مکرر شرکت است که در اساسنامه به آن اشاره شده است.

آدم نژاد گفت: از دیدگاه تجزیه و تحلیل صورت های اقتصادی، سود عملیاتی معنی دار ترین عدد در صورت سود و زیان شرکت است و شاخص اصلی قضاوت در خصوص عملکرد اقتصادی کسب و کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سر به سر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان 41 میلیارد تومان برسد.

وی گفت: این عدد در سال گذشته به میزان 226 میلیارد تومان منفی بود. این مهم به علت عواملی چون ایجاد نقاط پروازی جدید (شش جهت)، استفاده بهینه از ناوگان موجود و مدیریت هزینه ها محقق شده است. گرچه این رقم کوچک است اما اتفاق مهمی است و با توجه به اهرمی بودن شرکت به علت سهم بالای هزینه های ثابت از کل هزینه ها، امکان استفاده از اهرم های عملیاتی شرکت در جهت رشدهای چندبرابری سود همزمان با افزایش فروش را فراهم می نماید.

آدم نژاد افزود: البته رقم سود خالص شرکت منفی است که عمدتا به دلیل هزینه های اقتصادی و سایر هزینه های غیرعملیاتی است. این رقم در صورت سود و زیان سال 1397 شرکت درج شده است.

وی گفت: البته در گزارش حسابرس مستقل شرکت که مشروط است، موضوع احتساب کامل هزینه های اکچوئری (صندوق بازنشستگی) به عنوان یکی از بندهای شرط ذکر شده است اما این بند در صورت های اقتصادی سالهای گذشته شرکت نیز وجود داشت و در آن سال ها زیان هم وجود داشت.

آدم نژاد گفت: علاوه بر این هزینه های صندوق بازنشستگی در صورت سود و زیان، بنابر ماهیت، در سرفصل هزینه های غیرعملیاتی طبقه بندی شده است. سایر موارد چون دو فرودگاهی بودن و پروازهای تکلیفی و غیره نیز همگی در بهای تمام شده خدمات و هزینه های عمومی اداری و فروش آمده است و با احتساب آنها سود عملیاتی حاصل شده است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5433

به "سود عملیاتی هما 41 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود عملیاتی هما 41 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید