سونوگرافی های طولانی مدت، زمینه ساز مسائل شنوایی در جنین

به گزارش بانیما، پزشک متخصص رادیولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سونوگرافی های طولانی مدت در دوران بارداری زمینه عوارض و مسائل شنوایی در جنین را به وجود می آورد.

سونوگرافی های طولانی مدت، زمینه ساز مسائل شنوایی در جنین

دکتر مینا سادات مهاجرزاده در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: انجام سونوگرافی هایی که بیش از 40 و 60 دقیقه طول می کشد، سبب افزایش دمای بدن و عوارض شنوایی می گردد.

وی ادامه داد: انجام دو بار سونوگرافی در ماه های نخست بارداری به منظور غربالگری در هفته های بین 11 تا 14 و بین هفته های 16 تا 20 بارداری و یک مرتبه در انتهای بارداری به منظور آنالیز وضعیت قرارگیری جنین توصیه می گردد.

مهاجرزاده توضیح داد: سونوگرافی در ابتدای بارداری فقط برای بیماران پرخطر و افرادی که سابقه بارداری خارج رحمی دارند، لازم است .

وی شرح داد: بسیاری از زنان که نخستین تجربه بارداری را دارند، تمایل بسیاری به شنیدن صدای ضربان قلب جنین با استفاده از دستگاه سونوگرافی را دارند که به هیچ عنوان به ویژه در سه ماه نخست بارداری توصیه نمی گردد، زیرا در آن از تکنیک اسپکترال داپلر استفاده شده که سبب افزایش دمای بدن جنین می گردد و خطر ابتلا به آنومالی ها و ناهنجاری ها افزایش می یابد.

مهاجرزاده گفت: شنیدن صدای ضربان قلب با استفاده از دستگاه های مخصوص مامایی بی ضرر است و ممنوعیت ندارد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5842

به "سونوگرافی های طولانی مدت، زمینه ساز مسائل شنوایی در جنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونوگرافی های طولانی مدت، زمینه ساز مسائل شنوایی در جنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید