سیاست های ترامپ، کشاورزان آمریکایی را کلافه نموده است

به گزارش بانیما، ادامه جنگ تجاری با چین موجب شده صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی آمریکا به این کشور به شدت کاهش یابد و همین امر بسیاری از کشاورزان آمریکایی را از رأی به ترامپ پشیمان نموده است.

سیاست های ترامپ، کشاورزان آمریکایی را کلافه نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاست های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با شعار اول آمریکا روی کار آمده، دستکم در بخش کشاورزی به ضرر هنگفتی منجر شده که بسیاری از کشاورزان آمریکایی را از رأی به او پشیمان نموده است.

ترامپ در ماه های گذشته به بهانه کاهش کسری تراز تجاری با چین، هر از چندگاهی میزان تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از این کشور را افزایش داده و پکن هم در اقدامی تلافی جویانه بر مجموعه ای از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه گمرکی اعمال نموده است.

یکی از طبقاتی که در جریان انتخابات سال 2016 میلادی نقشی مشخص نماینده در پیروزی ترامپ داشت، کشاورزان، به خصوص کشاورزان دانه های سویا بودند و حالا چین همین طبقه را هدف تعرفه قرار داده و واردات سویا و دیگر دانه های روغنی از آمریکا را به شدت کاهش داده است.

به نوشته پایگاه بلومبرگ، در پی این رخداد، قیمت سویا در آمریکا اکنون به پایین ترین حد در یک دهه گذشته رسیده و صدها تن سویا روی دست کشاورزان آمریکایی مانده است. این سقوط قیمت فقط به سویا محدود نیست و قیمت دیگر محصولات زراعی آمریکا از جمله پنبه و گندم نیز کاهش یافته است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از 10 ایالتی که بیشترین فراوری سویا را در آمریکا دارند، 8 ایالت به ترامپ رأی دادند و اگر این ایالت ها در انتخابات بعدی به او رأی ندهند، چشم انداز ادامه حضور وی در کاخ سفید، به شدت مبهم می گردد.

به نوشته پایگاه Now This، در ایالت آیووا، که یکی از کلیدی ترین ایالت ها در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می آید، اوضاع کشاورزان به حدی بد شده که بعضی مجبورند برای تأمین هزینه هایشان، شب ها به عنوان راننده کامیون کار نمایند.

یکی از این کشاورزان که حالا رانندگی هم می نماید، می گوید: این کاری است که برای باقی ماندن زراعت انجام می دهم. او که در انتخابات قبلی به ترامپ رأی داده، در پاسخ به این سؤال که آیا بابت رأیی که داده پشیمان است، با تأسف می گوید: بله.

بارندگی و سیل اخیر در مناطقی از آمریکا هم اوضاع را بدتر نموده و خودداری ترامپ از موافقت با اعطای یاری های دولتی به کشاورزان آسیب دیده، بیش از پیش به محبوبیت او لطمه زده است. ماه گذشته نمایندگان دموکرات و بخشی از نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان بودجه ای 19 میلیارد دلاری را برای یاری به مناطق بحران زده تصویب کردند، اما ترامپ با این مصوبه مخالفت کرد.

یک کشاورز دیگر که او هم زمانی از حامیان ترامپ بوده، در پاسخ به این سؤال که چه پیامی برای ترامپ دارد، می گوید: چند دقیقه پیش او ویدئویی پخش کرد که در آن می گوید ما وطن پرست هستیم. اما واقعیتش، از نظر من، هدف این کار این است که ما را همچنان ساکت نگه دارند، اما من ساکت نخواهم ماند.

ترامپ هفته پس از شکست مذاکرات تجاری با چین، تعرفه گمرکی بیش از 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را از 10% به 25% افزایش داد. رئیس جمهور آمریکا دائما عنوان می نماید که با این کار در حال تحمیل هزینه به پکن است، در حالی که کارشناسان مالی با رد این رویکرد گفته اند که ترامپ در حقیقت با اعمال تعرفه های بیشتر، قیمت کالاهای وارداتی را افزایش داده و هزینه های خانوار آمریکایی را افزایش می دهد.

در واکنش به این تصمیم، وزارت اقتصاد چین هم بیان کرد تعرفه گمرکی بر واردات مجموعه کالاهایی به ارزش 60 میلیارد دلار را از 5 به 25% افزایش داده است. پکن عمدتا کالاهایی را هدف تعرفه بیشتر قرار داده که در ایالت هایی فراوری می شوند که در انتخابات پیشین به ترامپ رأی دادند. رئیس جمهور آمریکا مدعی است پکن با این کار کوشش می نماید پایگاه رأی او را تضعیف کند.

در پی این تحولات، ترامپ وعده داده بودجه ای 15 میلیارد دلاری برای پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از جنگ تجاری، تخصیص دهد. او سال گذشته هم 11 میلیارد دلار برای این کار هزینه کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی، بر اساس نظرسنجی ها ترامپ هنوز هم در ایالت های جمهوری خواه بسیار محبوب است، اما اگر جنگ تجاری ادامه یابد، این روند می تواند تغییر کند. شبکه سی ان ان هم گزارش داده است که خسارت های ناشی از این جنگ تجاری کشاورزان را کلافه نموده است.

لین کریسپ رئیس اتحادیه ملی ذرت کاران آمریکا هفته گذشته در خصوص این وضعیت گفت: کشاورزان شکیبا بوده اند و اجازه دادند که مذاکرات پیش رود، اما هر روزی که می گذرد، صبر ما کمتر می گردد. زراعت به اطمینان احتیاج دارد، نه تعرفه بیشتر.

طرح جلد نشریه ویک با موضوع آثار جنگ تجاری ترامپ بر کشاورزان آمریکایی

ق

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3045

به "سیاست های ترامپ، کشاورزان آمریکایی را کلافه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های ترامپ، کشاورزان آمریکایی را کلافه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید