شرکت ها از ارائه خدمات صفر خارج و در حوزه شتاب دهنده ها وارد شوند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری بعد از ظهر پنج شنبه در نشست یک روزه مرکز شتاب دهی در محل پارک فناوری پردیس که با حضور یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت های نوآوری،شرکت های سرمایه گذاری برگزار گردید، طی سخنانی گفت : راه های مختلفی برای گذر از سیستم سنتی به تکنولوژی وجود دارد که شتاب دهنده های اقتصادی، پسماند محیط زیستی، سلامت دیجیتال، حوزه ژنتیک، شتاب دهنده های هوا و فضا همگی از جمله این خدمات هستند.

شرکت ها از ارائه خدمات صفر خارج و در حوزه شتاب دهنده ها وارد شوند

ستاری در ادامه با بیان اینکه امکان استقرار شتاب دهنده ها در هر جایی میسر نیست گفت: امروز همه به دنبال ایده های خدماتی هستند، فروشگاه های آنلاین بسیار زیادی داریم اما ایده های پول سازتری وجود دارد که باید راجه به آنها ایده پردازی های درستی صورت بگیرد تا به مرحله اجرایی برسند لذا توصیه می کنیم که شرکت ها از حوزه های خدماتی و ارائه خدمات صفر، خارج و در حوزه تکنولوژی مانند شتاب دهنده ها وارد شوند.

ستاری بیان داشت: شتاب دهنده ها آینده خوبی در حوزه های هوافضا، اقتصادی، سلامت الکترونیک که دنیای بزرگی است و با هزاران ایده می توانند پیاده نمایند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با قبیح دانستن عمل کپی ایده ها اضافه نمود: کسانی که ایده و نوآوری و اختراعی را به ثبت می رسانند مسلما زحمات و کوشش های زیادی را به به ثمر رساندن آن طرح داشته اند که با فرآیند کپی تمام این زحمات زیر سول می رود لذا اهمیت این موضوع به قدری است که در صورت ادامه دار بودن کپی ایده های خلاقانه از بین خواهد رفت.

وی گفت: الگوی سازی و نشان دادن نمونه های پیروز برای شرکت های شتاب دهنده در حوزه کاری شرکت های دولتی است و یک مشکل بزرگ در این بخش وجود دارد و آن این است که همه یک ایده را استفاده می نمایند و هم اکنون 70 تا 80 شرکت ها در حوزه تاکسیرانی فعال هستند و مشکلاتی در حوزه برون شهری وجود دارد.

ستاری بیان داشت: یکی از اصلی ترین تسهیلاتی که شتاب دهنده ها درخواست می نمایند تهیه مکان فعالیت است و محل مورد وثوق این نوع شرکت ها در مجاورت دانشگاه ها و یا وسط شهر است که این مشکل را جدی می نماید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1980

به "شرکت ها از ارائه خدمات صفر خارج و در حوزه شتاب دهنده ها وارد شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ها از ارائه خدمات صفر خارج و در حوزه شتاب دهنده ها وارد شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید