شکاف 50 درصدی دستمزد تا هزینه معیشت جامعه کارگری

به گزارش بانیما، نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: سال جاری شکاف میان دستمزد و سبد معیشت کارگران حدود 50 دردصد بود که کوشش داریم این رقم را در سال اینده کمتر کنیم.

شکاف 50 درصدی دستمزد تا هزینه معیشت جامعه کارگری

محمدرضا تاجیک نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار ، درباره زمان مشخص سبد معیشت کارگران اظهار کرد:هفته گذشته جلسه شورای عالی کار برگزار گردید، اما مرکز آمار هنوز میزان تورم دی ماه را اعلام نکرده بود به همین دلیل مقرر شد هفته آینده براری مشخص سبد معیشت خانواده کارگری برگزار گردد.

وی با اشاره به میزان تورم 38.5 درصدی در دی ماه گفت:ما سبد معیشت خانواده را براساس جمع تورم اقلام خوراکی، آشامیدنی، مسکن مشخص می کنیم. هر رقمی که برای سبد معیشت سال جاری مشخص گردد نسبت به سال گذشته سنجیده می گردد و در نهایت رقم نهایی اعلام می گردد.

تاجیک در باره شکاف میان دستمزد و سبد معیشت کارگران گفت: سال جاری سبد معیشتی کارگران 3 میلیون 760 هزار تومان و میزان دستمزد کارگران بر روی یک میلیون و 500 هزار تومان بسته شد که با بن و مسکن حقوق کارگران حدود یک میلیون 700 هزار تومان می گردد که شکاف میان دستمزد و سبد معیشت حدود 50 دردصد بود.

وی اعلام کرد:ان شالله سال جاری کوشش داریم میزان شکاف دستمزد و سبد معیشت را با توجه به ارقام اعلامی کمتر کنیم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7372

به "شکاف 50 درصدی دستمزد تا هزینه معیشت جامعه کارگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف 50 درصدی دستمزد تا هزینه معیشت جامعه کارگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید