صنعتی سازی مسکن متوقف شد ، توجه به فراوری مسکن مقدم رفع تقاضا

به گزارش بانیما، رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه دولت برای بالا بردن قدرت خرید مسکن باید ابتدا به فراوری مسکن و سپس به اعطای تسهیلات توجه کند، گفت: صنعتی سازی مسکن مدت هاست که متوقف شده است.

صنعتی سازی مسکن متوقف شد ، توجه به فراوری مسکن مقدم رفع تقاضا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران ایرج رهبر در پاسخ به این سوال که دولت چه راهکاری باید برای بالا بردن قدرت خرید مسکن انجام دهد، گفت: دولت در وهله اول باید به فراوری مسکن توجه کند تا عرضه از تقاضا عقب نماند. پس اگر به فراوری مسکن تسهیلات ارزان قیمت اعطا گردد و صنعتی سازی رونق پیدا کند، قطعاً سرعت ساخت و ساز و عرضه آن می تواند به بخش عرضه یاری زیادی کند.

وی اضافه کرد: دولت در وهله دوم و پس از رونق فراوری باید به بخش تقاضا توجه کند یعنی وام ارزان قیمت به ساخت اعطا کند و سپس آن وام به خریدار مسکن منتقل گردد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه صنعتی سازی مسکن متوقف شده است گفت: تجهیزات صنعتی سازی مدت ها است که روی زمین مانده است و این باعث ضرر و زیان سازنده ها می گردد.

رهبر با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به ساخت مسکن و سپس انتقال به نام خریدار موجب افزایش قیمت مسکن نخواهد شد، تأکید کرد: با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن قیمت مسکن نیز رشد می نماید پس آن نتیجه ای که بخواهیم با بالا بردن سقف تسهیلات برای تقویت قدرت خرید مسکن بگیرم خنثی می گردد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه توجه به فراوری مسکن بر توجه به طرف تقاضا مقدم تر است، گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک قدم مثبت در دولت دوازدهم برای بخش مسکن محسوب می گردد و هر چند که از مسکن مهر الگوبرداری شده است، اما به هر حال با شروع حجم کم نسبت به طرح مسکن می تواند به بخش مسکن یاری کند.

رهبر با اشاره به اینکه امیدواریم 400 هزار مسکن در طرح اقدام ملی در دولت دوازدهم به انتها برسد و اتمام آن به دولت بعدی موکول نگردد، گفت: به هر حال این طرح یک اثر روانی کوتاه مدت در بخش مسکن گذاشته است و باعث شده تا سوداگران تمایلی برای ورود به بخش مسکن نداشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر دولت بتواند در طرح اقدام ملی مسکن مدت زمان بازپرداخت اقساط را از 12 سال به 20 سال افزایش دهد، یاری بسیار زیادی به متقاضیان مسکن و بخش مسکن نموده است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6853

به "صنعتی سازی مسکن متوقف شد ، توجه به فراوری مسکن مقدم رفع تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعتی سازی مسکن متوقف شد ، توجه به فراوری مسکن مقدم رفع تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید